پادشاه عربستان از آتش‌بس بین طالبان و دولت افغانستان استقبال کرد

دفتر پادشاهی عربستان نسبت به آتش بس اخیر میان طالبان و دولت افغانستان واکنش نشان داد و ابراز امیدواری کرد که این آتش بس تمدید شود.

پادشاه عربستان از آتش‌بس بین طالبان و دولت افغانستان استقبال کرد

در بیانیه دفتر پادشاهی عربستان آمده است، ملک سلمان بن عبدالعزیر، پادشاه عربستان با اهتمام بسیار آتش بسی که بین دولت افغانستان و طالبان طی روزهای عید فطر محقق شد را پیگیری می‌کند. ملک سلمان از این آتش بس استقبال کرده و آن را گامی مبارک می‌داند.

پادشاه عربستان ابراز امیدواری کرد که این آتش بس مجددا تمدید شود و برای مدت طولانی‌تری تمامی طرف‌ها بتواند برای تحقق صلح در افغانستان تلاش کنند.

ملک سلمان افزود: ملت افغانستان از مصیبت‌های جنگ رنج بسیار برده و به دنبال آینده‌ای بهتر هستند. ما امید داریم که افغانستان صفحه گذشته را ببندند و صفحه‌ای جدید را بر اثر سازش، آشتی و کنار گذاشتن خشونت‌ها و حفظ جان غیرنظامیان باز کند.

پادشاه عربستان افزود: این مساله با استناد به آموزه‌های عظیم اسلام که مبتنی بر کنار گذاشتن دغدغه و تکیه بر همکاری، تقوا، عفو و اصلاح بین برادران محقق می‌شود.

ملک سلمان گفت: امیدوار است که مردم افغانستان در آنچه به نفع کشورشان است، موفق شوند و مشکلات‌شان را حل کنند و جمهوری افغانستان، این کشور برادر و ملت عزیز آن شاهد امنیت ثبات باشند.

منبع: ایسنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها