وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان/دریای عمان مواج است

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک تا هفته آینده همچنان در اکثر نقاط استان موجب کاهش دید و کاهش کیفیت هوا می شود.

وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان/دریای عمان مواج است

علی ملاشاهی اظهار داشت: براساس تحلیل آخرین نقشه های همدیدی و آینده نگری هواشناسی و در ادامه وزش بادهای۱۲۰ روزه سیستان از امشب تا روز جمعه در شهرستان های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز وزش باد شدید در برخی ساعات موجب بروز پدیده گرد و خاک می شود.

وی با اشاره به اینکه طی روزهای شنبه و یکشنبه از شدت وزش باد در این مناطق کاسته می شود، افزود: از روز دوشنبه وزش باد شدید در نقاط مستعد موجب بروز طوفان گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان می شود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: طی این مدت در نواحی مرکزی و نوار شرقی استان علاوه بر افزایش غبار، وزش باد همراه با گرد و خاک با شدت کمتر انتظار می رود.

وی با اشاره به اینکه در روزهای پنجشنبه و جمعه در نواحی شمالی و مرکزی استان کاهش موقتی دما رخ خواهد داد، گفت: در روز پنجشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان از جمله شهرهای راسک، نیکشهر، قصر قند و فنوج شاهد افزایش دما خواهیم بود.

ملاشاهی بیان داشت: همچنین طی این مدت نواحی جنوبی سیستان و بلوچستان غبارآلود و قسمتی ابری است و در ساعات بعد از ظهر شاهد رشد ابر در ارتفاعات خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت در سواحل جنوبی سیستان و بلوچستان وزش باد در برخی نقاط موجب بروز پدیده گردوخاک می شود، تصریح کرد: دریای عمان نیز طی این مدت خصوصا در نواحی شرقی مواج و متلاطم است.


منبع: مهر

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها