تیم رابینز در جشنواره کارلووی واری افسانه می‌شود / کنسرت و دریافت جایزه افتخاری برای بازیگر فیلم «رستگاری در شاوشنک»

مهم‌ترین جشنواره فیلم اروپای مرکزی با اهدای جایزه افتخاری گوی بلوری به تیم رابینز از این کارگردان و بازیگر برنده اسکار به پاس یک عمر خدمت شاخص به سینمای جهان تقدیر خواهد کرد.

تیم رابینز در جشنواره کارلووی واری افسانه می‌شود / کنسرت و دریافت جایزه افتخاری برای بازیگر فیلم «رستگاری در شاوشنک»

پنجاه و سومین جشنواره فیلم کارلووی واری از 29 ژوئن (هشتم تیر) آغاز به کار می‌کند و همان‌طور که پیش‌تر اعلام شد قرار است از بری لوینسن کارگردان فیلم برنده اسکار «رین من» (محصول 1988) هم تقدیر شود. رابینز با بازی در نقش اندی دوفرین در فیلم «رستگاری در شاوشنک» به شهرت رسید.

به نوشته اسکرین اینترنشنال، رابینز که علاوه بر سینما در عرصه موسیقی هم فعالیت دارد، قرار است در جشنواره امسال روی صحنه برود و کنسرت اجرا کند. رابینز تنها جایزه اسکار کارنامه‌اش را به خاطر ایفای نقش مکمل در فیلم «رودخانه میستیک» (محصول 2003) به دست آورد.

او پیش‌تر در سال 1996 برای کارگردانی فیلم «آخرین گام‌های یک محکوم به مرگ» نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود. قرار است دو اثر از کارنامه حرفه‌ای این کارگردان از جمله «باب رابرتس» در کارلووی واری به نمایش در خواهد آمد.

به گزارش آی ‌سینما، رابینز اولین بار با ایفای نقش در فیلم ورزشی «بول دورهام» ساخته ران شلتن نگاه‌ها را به خود جلب کرد و بعد بلافاصله با رابرت آلتمن فیلمساز نامدار در سه پروژه سینمایی همکاری کرد. او برای بازی در نقش گریفین میل در فیلم «بازیگر» (محصول 1992) جایزه گلدن گلوب و جایزه بهترین بازیگر جشنواره فیلم کن را به خانه برد.

از دیگر مهمانان سرشناس حاضر در جشنواره امسال می‌توان به تری گیلیام فیلمساز باسابقه امریکایی اشاره کرد. قرار است «مردی که دن کیشوت را کشت» ساخته جدید این کارگردان که اولین بار در اختتامیه کن روی پرده رفت، در جشنواره کارلووی واری هم به نمایش درآید.

منبع: ایران آرت

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها