هوش مصنوعی قهرمان جام جهانی را پیش بینی کرد/ برزیل و فرانسه احتمالا قهرمان نمی‌شوند

بر اساس محاسبات هوش مصنوعی، اسپانیا و آلمان بیشترین شانس را برای قهرمانی در جام جهانی دارند.

هوش مصنوعی قهرمان جام جهانی را پیش بینی کرد/ برزیل و فرانسه احتمالا قهرمان نمی‌شوند

اخیرا هر بار که جام جهانی در جهان برگزار می‌شود، سر و کله یک حیوان پیدا می‌شود که می‌تواند کل مسابقات را به طور اسرارآمیزی پیش بینی کند. در جام های قبل ما شاهد هشت پا و لاک پشت هایی بودیم که اتفاقات جام جهانی را پیش بینی می‌کردند. امسال هم یک گربه به نام "مارکوس اسرارآمیز" این کار را کرده است.

اما سوال اینجا است که آیا ما باید به حیوانات و پیش بینی آنها اعتماد کنیم یا نه؟ مطمئنا ما باید به چیزهایی که در حال حاضر زندگی ما را کنترل می‌کنند، اعتماد کنیم یعنی تکنولوژی.

دانشگاه گنت با همکاری دانشگاه فنی مونیخ یک سیستم هوشمند(هوش مصنوعی) را طراحی کرده اند که بیش از 100،000 شبیه سازی را برای مسابقات جام جهانی امسال در روسیه طراحی کرده است. نتایج آنها نشان می‌دهد که اگر شما فکر می‌کنید کشورهایی مثل برزیل، فرانسه، بلژیک، آرژانتین یا ... انگلستان قهرمان می‌شوند، سخت در اشتباهید.

با استفاده از سه روش مختلف، این سیستم هوشمند مشخص کرده است که دو تیم احتمالا قهرمان خواهند شد: آلمان یا اسپانیا.

تجزیه و تحلیل نهایی این سیستم (که توسط کتابخانه دانشگاه کورنل منتشر شد) تایید کرد که آنها از سه مدل مختلف یعنی آمارهای نموداری، جنگل های تصادفی و روش های رتبه بندی استفاده کردند. آنها از این روش ها برای تعیین چهار تیم نهایی چهار جام جهانی گذشته استفاده کرده اند.

عوامل مختلفی در الگوریتم تعیین تیم های برتر قرار داده شد و سیستم بر اساس مهم ترین متغیرها آنها را تعیین کرد. در این تحقیق، عواملی مانند تعداد بازیکنانی که لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرده اند مهم تر از سایر عوامل بوده است.

در نتیجه این تحقیق آمده است:

"با تجزیه و تحلیل احتمالهای برنده‌ها و قهرمانان، مشخص می‌شود که اسپانیا به طور کلی بیش از آلمان شانس قهرمانی را دارد. به این دلیل که آلمان احتمال بیشتری دارد که در مرحله یک هشتم نهایی حذف شود. اما بر اساس تحلیل این تحقیق، آلمان اگر به مراحل بعد از یک هشتم صعود کند، اسپانیا را شکست خواهد داد."

بر اساس محاسبه این سیستم هوشمند، کشورهایی مثل عربستان سعودی، ایران و ژاپن در انتهای لیست این سیتم قرار دارند و احتمال قهرمان شدن آنها نزدیک به صفر است.

ما این کار را با توجه به این که اسپانیا و آلمان تقریبا 17 درصد هر یک را داده اند.

منبع: ایندیپندنت

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حمیده
    0

    ایران برنده جام جهانی میشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها