درخواست وام ۱۰۰ میلیاردی‌ از سوی پیام‌رسان‌های داخلی

مدیر پیام‌رسان سروش گفت: یکی از پیشنهاداتی که به طور جدی داشتیم و هنوز هم بر سر آن اصرار داریم، اعطای وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومانی به پیام‌رسانهایی با بیش از پنج میلیون کاربر است.

درخواست وام ۱۰۰ میلیاردی‌ از سوی پیام‌رسان‌های داخلی

سید میثم سیدصالحی مدیر پیام‌رسان سروش در این باره اظهار کرد: بسیاری از پیش‌نیازهای توسعه پیام‌رسان در گوشه و کنار دنیا ایجاد شده و شاید نیازی نباشد برای داشتن یک پیام‌رسان، مانند ما بخواهند زیرساختهای دیگر را هم توسعه دهند.

در ایران مجبور هستیم برای ارائه خدمات ابری، به مباحثی نظیر دیتاسنتر و ایجاد زیرساختهای ارتباطی نیز ورود کنیم اما در سایر بخشهای دنیا فعالان حوزه پیام‌رسانی با تکیه بر زیرساختهای ایجاد شده به فکر توسعه محصول خود هستند.
بنابراین چنین موضوعی باعث می‌شود در جریان نقدینگی با مشکل مواجه شویم؛ از طرفی دیگر برای تأمین منابع انسانی و پوشش هزینه‌های بیمه و مالیات نمی‌توانیم کار را به تعویق بیندازیم و نیازمند منابع مالی نقد هستیم که وامها برای پوشش این هزینه‌ها کمک می‌کند بنابراین وامهایی نظیر 5 میلیارد تومان در برابر آنچه قرار است به دست آوریم، هیچ است.
وامهایی نظیر 5 میلیارد تومان در برابر آنچه قرار است به دست آوریم، هیچ است.
برای شفاف شدن ظرفیتی که در دل پیام‌رسانها نهفته است، به اقدامی که تلگرام برای عرضه پول گرام انجام داد کمی بیشتر فکر کنید؛ این پیام‌رسان چند صد میلیون دلار از طریق پیش‌فروش این ارز رمزشده جمع‌آوری کرد.
بنابراین برای رسیدن به این افق، هزینه‌هایمان کمتر از درآمدی که در انتظارمان است نخواهد بود و ارقامی هم که تاکنون برای حمایت از اهداف و ایده‌های ما پرداخت شده بسیار ناچیز است.

سیدصالحی تاکید کرد: یکی از پیشنهاداتی که به طور جدی داشتیم و هنوز هم بر سر آن اصرار داریم، اعطای وام 50 تا 100 میلیارد تومانی به پیام‌رسانهایی با بیش از پنج میلیون کاربر است تا به این طریق بتوانند توسعه زیرساختهایشان را سرعت بخشند؛ اما تاکنون با این پیشنهاد موافقت نشده است.


وی افزود: شاید اگر این منابع در اختیار پیام‌رسانها قرار گیرد نیازی به عرضه سهام از سمت آنها نباشد اما چون این حمایتها و پولها نیست، باید با فروش سهام این کار را انجام دهیم و مجموعه را پیش ببریم.


مدیر پیام‌رسان سروش ضمن تایید کاربردهای فراوان این پیام رسان داخلی گفت: در تزریق منابع مالی هنگفت پشت پرده با منبع نامشخص به پیام‌رسان تلگرام شکی نیست اما باید دانست هر اپلیکیشنی در دوره‌های مختلف حیات خود به موارد متعددی نیاز دارد که به عنوان نمونه معرفی شدن، سعی و خطا، پهنای باند، CDN، توسعه سرویسهای پرداخت و... بخشی از این مراحل است که در طول عمر یک اپلیکیشن مورد توجه قرار می‌گیرد.
منبع: انتخاب

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها