متخلفان ثبت سفارش خودرو معرفی شوند

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو گفت: باید تمام متخلفان شناسایی، محاکمه و به مردم معرفی شوند تا از وقوع موارد مشابه در آینده جلوگیری شود.

متخلفان ثبت سفارش خودرو معرفی شوند

میثم رضایی رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با اشاره به تخلف‌های صورت گرفته برخی واردکنندگان خودرو در زمان بسته بودن سایت ثبت سفارش در سال گذشته گفت: حدود 6 ماه سایت به یکباره مسدود شد و در این زمان مشخص شد بارها و در زمان‌های مختلف افرادی خاص به سایت دسترسی پیدا کردند و موفق به ثبت سفارش خودرو شدند اما امروز بیان می‌شود سایت ثبتارش هک شده و افرادی به این سایت دسترسی پیدا کرده بودند.

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با اشاره به لزوم معرفی متخلفان و پیگیری دقیق‌تر ماجرای ثبت سفارش خودرو در زمان ممنوعه و همچنین موضوع قاچاق خودرو گفت: باید تمام متخلفان شناسایی، محاکمه و به مردم معرفی شوند تا از وقوع موارد مشابه در آینده جلوگیری شود.

وی ادامه داد: تصمیمات لحظه‌ای و غیرکارشناسی آفت اصلی این روزهای اقتصاد کشور است و باید ریشه بسیاری از نابسامانی‌های اخیر در حوزه های مختلف اقتصاد از جمله بازار ارز و خودرو را در تصمیمات لحظه ای و غیر کارشناسی برخی مدیران دولتی جست‌وجو کرد.

رضایی همچنین به دلایل افزایش قیمت خودرو در بازار اشاره کرد و گفت: افزایش قیمت خودرو به خصوص خودروهای وارداتی ناشی از افزایش قیمت ارز، افزایش تعرفه واردات و هزینه های جانبی مثل بیمه، دستمزد کارگران و غیره است و اینکه عنوان شود واردکنندگان قیمت هارا افزایش نامتعارف داده اند منطقی و قابل قبول نیست.

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با اشاره به قول وزیر صنعت، معدن و تجارت برای ساماندهی بازار خودرو گفت: با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت و پیگیری شخص وزیر قرار شده تا در اسرع وقت بازار خودرو سروسامان بگیرد و از طرف دیگر وضعیت تعرفه واردات خودرو مشخص شود.

وی ادامه داد: شرایط بازار خودروهای وارداتی به زودی آرام و منطقی خواهد شد و مشتریان واقعی می‌توانند به دور از هیجانات امروز بازار و نوسان کاذب قیمت‌ها، خودروی مورد نظر خودشان را با قیمت منطقی خریداری کنند.

گفتنی است در همین راستا امروز مرکز اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تکذیب خبر هک شدن سایت ثبتارش اعلام کرد: تخلف صورت گرفته در واردات 6481 دستگاه خودرو تأیید و این موضوع توسط حراست این وزارتخانه در دست بررسی است و ‌به زودی با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

منبع: تسنیم

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها