افزایش ۳۰ درصدی زکات فطره جمع آوری شده در کمیته امداد

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اعلام کرد:زکات فطره جمع‌آوری شده، امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۳۰ درصدی زکات فطره جمع آوری شده در کمیته امداد

پرویز فتاح با اعلام اینکه طبق آمار اولیه شورای عالی زکات تا ظهر امروز حدود ۶۰ میلیارد تومان زکات فطره جمع‌آوری شده است گفت: پیش‌بینی می‌شود این رقم به بیش از صد میلیارد تومان افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه زکات فطره جمع‌آوری شده امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است گفت: این افزایش نتیجه اعتماد مردم به عملکرد کمیته امداد است.

فتاح با تاکید بر اینکه ۹۰ درصد مبلغ زکات فطره ۴۸ ساعت پس از جمع‌آوری توزیع شده است افزود: اگرچه کمیته امداد متولی جمع‌آوری فطریه است اما این مبلغ فقط در اختیار مددجویان تحت حمایت قرار نمی‌گیرد بلکه سایر نیازمندانی که از سوی ائمه جماعات و معتمدان محلی معرفی شده‌اند نیز از این محل برخوردار می‌شوند.

وی درباره توزیع نشدن باقی مبلغ زکات فطره‌ توضیح داد: بعد مسافت و دقیق نبودن آدرس نیازمندان یکی از مهم‌ترین دلایل این امر است.

فتاح با اشاره به اینکه صندوق‌های جمع‌آوری زکات فطره دارای نشان شورای عالی زکات کشور است خاطرنشان کرد: کمیته امداد و سازمان بهزیستی درجمع‌آوری زکات فطره همکاری خوبی داشتند.

فتاح با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان با کمک مردم و خیران طرح اطعام نیازمندان اجرا شد افزود: امسال برای این طرح حدود ۶۵ میلیارد تومان هزینه شد که نسبت به سال گذشته حدود دو برابر رشد داشته است.

با اعلام اینکه در ماه گذشته ۸۰ هزار حامی برای طرح اکرام ایتام و محسنین جذب شده است گفت: همچنین ۲۰ هزار نفر نیز در طرح صدقه پیامکی ثبت‌نام کرده‌اند تا روزانه مبلغ تعیین شده صدقه از حساب آنها کسر شود.

منبع: سایت خبری کمیته امداد

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها