۱۵۰۰ مدرسه تهران نیازمند بازسازی و مقاوم سازی است

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: ۱۵۰۰ مدرسه تهران نیازمند بازسازی و مقاوم سازی است.

۱۵۰۰ مدرسه تهران نیازمند بازسازی و مقاوم سازی است

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور در دیدار با شهردار تهران با اشاره به اینکه در استان تهران ۶ هزار مدرسه وجود دارد که ۲۵ درصد آن نیازمند بازسازی و مقاوم سازی اند گفت : تهران به لحاظ برخورداری از سرانه فضای آموزشی، از میانگین کشوری که ۵/۱۸ متر مربع به ازای هر دانش آموز می باشد، پایین تر است و جزو نیازمند ترین استانها برای توسعه فضاهای آموزشی است، به همین دلیل بازسازی و مقاوم سازی مدارس فرسوده و نیازمند، جزو اولویت های شهر تهران است.

مهراله رخشانی مهر با اشاره به اهمیت مکانیابی صحیح، دقیق و علمی مدارس در مناطق مختلف کشور گفت : این موضوع در شهر تهران از اهمیت دو چندان برخوردار است که باید مدیریت شود، به طور مثال منطقه ۲۲ تهران با توجه به افزایش جمعیت، تا ۴ سال آینده به ۱۵۰ مدرسه نیاز دارد.

وی با بیان اینکه به استفاده از تجربیات گذشتگان اعتقاد راسخ دارم، خاطر نشان ساخت: قطعاً ادامه راهکارهای موثر و مفید گذشتگان در گره گشایی مشکلات و توسعه فضاهای آموزشی کشور می تواند نقش به سزایی داشته باشد.

دکتر رخشانی مهر در ادامه از تشکیل مرکز راهبردی جذب مشارکت های مردمی در سازمان نوسازی مدارس خبر داد و بر اهمیت آن تاکید نموده و تصریح کرد : قطعاً بدون مشارکت مردم و خیرین نیکوکار مدرسه ساز، تامین کمبودها در فضاهای آموزشی میسر نخواهد بود و اعتبارات دولتی به تنهایی کفاف نیازمندی ها را در این زمینه نمی‌کند.

وی ضمن قدردانی از زحمات شهردار تهران در طول سالیان گذشته که مدیریت سازمان نوسازی مدارس کشور را برعهده داشت اظهار داشت: اقدامات ارزشمند علمی همچون تهیه شناسنامه فنی فضا برای مدارس، هم اکنون نیز برای این سازمان اهمیت ویژه ای دارد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در پایان به شهردار تهران پیشنهاد کرد : برای تکریم ارزشمند خیرین مدرسه ساز یکی از میادین اصلی و یا خیابان های شهر تهران به نام این قشر مقدس نامگذاری شود.

منبع: مهر

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها