خطرناک ترین زن بیوه دستگیر شد

یک زن اسرائیلی ساکن امریکا به اتهام جاسوسی و عضوگیری برای گروه تکفیری داعش دستگیر شد.

خطرناک ترین زن بیوه دستگیر شد

این زن ۴۵ ساله که «واهبه عیسی دیس» نام دارد و مطلقه است، روز چهارشنبه در کوداهی، شهری در شمال شیکاگو بازداشت شد. او مشکوک به آموزش افراد برای پیوستن به داعش، تهیه رایسین (نوعی سم کشنده) و در اختیار داشتن جزوه‌هایی درباره طرز تهیه ساخت بمب و جلیقه انفجاری است.
بر اساس پرونده کیفری تنظیم شده برای این مورد در دادگستری امریکا، این شهروند اسرائیلی‌ از سال ۱۹۹۲ به طور قانونی در آمریکا اقامت داشته و با ایجاد صفحات متعدد در شبکه‌های اجتماعی، در تبلیغ داعش ISIS و تسهیل عضوگیری این گروه نقش داشته است.
در این پرونده آمده است: «متهم یک کتابخانه مجازی حاوی دستورالعمل ساخت بمب، سلاح بیولوژیک، سم و جلیقه انفجاری دایر کرده است تا به این طریق بتواند به هواداران داعش در انجام حمله تروریستی کمک کند.»
او همچنین تلاش کرده است تا یک مخبر پلیس را برای ریختن سم رایسین درون مخازن آب قانع کند.
مقام‌های قضایی امریکا می‌گویند فرد دستگیرشده چند مکان را که جشن‌های عمومی و خیابانی تابستانی در آن برگزار می‌شود به عنوان هدف حمله تروریستی برای خود تعیین کرده بوده است.
پلیس امریکا عملیات شناسایی مظنونان به عضویت در یک تشکیلات تروریستی خشن را از شش ماه پیش آغاز کرده و واهبه عیسی دیس نخستین کسی است که در چارچوب این عملیات دستگیر شده است.

منبع: رکنا

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها