مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری:

افزایش حقوق بازنشستگان کشوری از این ماه اعمال می‌شود

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: رویکرد این صندوق در جهت ارتقا و بهبود معیشت بازنشستگان است و با حمایت ویژه وزیر تعاون در این رابطه برنامه‌هایی را در دست تدوین داریم که بزودی اعلام خواهد شد.

افزایش حقوق بازنشستگان کشوری از این ماه اعمال می‌شود

بیش از پنج سال است که دولت سیاست افزایش حقوق بازنشستگان در مقایسه با تورم را دنبال می‌کند و هرسال برای بهبود و ارتقای معیشت بازنشستگان اعتبار قابل توجهی به این امر اختصاص می‌دهد به‌طوری که حقوق بازنشستگان کشوری در 3 سال گذشته به‌صورت پلکانی افزایش یافته است هرچند بازنشستگان معتقدند با توجه به شرایط اقتصادی و رسیدن به وضعیت مطلوب این میزان افزایش کفاف هزینه‌های زندگی آنان را نمی‌‌دهد، اما وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز معتقد است حقوق بازنشستگان با توجه به تورم در دولت‌های نهم و دهم افزایش نیافت، به همین دلیل طی پنج سال سعی کردیم حقوق و قدرت خرید بازنشستگان را با تورم هماهنگ کنیم وخوشبختانه با همراهی رئیس جمهوری، دولت و مجلس امسال برای ترمیم حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری سه هزار و 400 میلیارد تومان اختصاص داده شده که از ابتدای امسال همسان‌سازی و افرایش حقوق مصوب هیأت وزیران برای بازنشستگان اعمال می‌شود. دکتر علی ربیعی در ادامه می‌گوید:ارتقای قدرت خرید این گروه از جمعیت کشور و ارائه خدمات و تسهیلات رفاهی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که صندوق بازنشستگی کشوری با جدیت آن را برای سال‌جاری پیگیری می‌کند.

یک میلیون و 200 هزارتومان حداقل حقوق بازنشستگان
جمشید تقی‌زاده مدیر عامل صندق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه از مشکلات و وضعیت معیشتی بازنشستگان اطلاع کافی دارم گفت: رویکرد صندوق بازنشستگی کشوری همسو با سیاست‌های دولت دوازدهم در جهت ارتقا و بهبود معیشت بازنشستگان است و خوشبختانه با حمایت ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این رابطه برنامه‌هایی را در دست تدوین داریم که بزودی اعلام خواهد شد.

تقی‌زاده در ادامه افزود : بهبود حقوق بازنشستگان تحت پوشش، بیمه و درمان و همچنین خدمات رفاهی و اجتماعی سه مطالبه اصلی بازنشستگان از صندوق است که ما در این سه محور برنامه‌هایی را آماده کرده‌ایم. مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به پرداخت حقوق بازنشستگان کشوری پیش از عید سعید فطر، اعلام کرد: حقوق بازنشستگان این صندوق براساس احکام جدید سال 1397 که از دیروز (سه‌شنبه) صادر شده، پرداخت می‌شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی در ادامه گفت: با دستور دکتر ربیعی و تلاش‌های صورت گرفته، احکام افزایش حقوق سالانه و همچنین همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشمول صندوق بازنشستگی کشوری در سال ۹۷ صادر شده و مابه‌التفاوت مربوط به ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال‌جاری با حقوق خردادماه پرداخت خواهد شد.

تقی‌زاده گفت: در اجرای ماده 30 قانون برنامه ششم توسعه و بند (ج) تبصره (12) قانون بودجه سال 1397 کل کشور که حقوق کلیه بازنشستگان و موظفین مشترک صندوق بازنشستگی کشوری که تا پایان سال 1396 بازنشسته، از کار افتاده یا فوت شده‌اند، 10 درصد افزایش می‌باید و به‌منظور اجرای همسان‌سازی حقوق پس از اعمال این میزان افزایش، برای آن دسته از افرادی که کمتر از 2 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند، به صورت پلکانی از افزایش حقوق برخوردار خواهند بود. وی با بیان اینکه براین اساس، آن دسته از بازنشستگانی که حقوق کمتری دریافت می‌کنند از افزایش حقوق بیشتری برخوردار می‌شوند، اظهار داشت: حداقل حقوق پرداختی به بازنشستگان کشوری با 30 سال سابقه خدمت امسال یک میلیون و 200 هزار تومان خواهد بود و میانگین افزایش سالانه به همراه همسان‌سازی سال 97 حدود 19 درصد است.

تقی‌زاده یادآور شد: 84 درصد بازنشستگان تحت پوشش از افزایش حقوق در قالب همسان‌سازی برخوردار می‌شوند. مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری با تأکید بر اینکه در جامعه بازنشستگی، محوری‌ترین دغدغه، معیشت است و بالاترین انتظار این قشر بهبود این وضعیت است، اظهار داشت: به‌عنوان متولی امور پیشکسوتان، اصلی‌ترین سیاست و برنامه‌ریزی صندوق، حرکت در جهت رفع این مشکل است.

گفتنی است یک میلیون و سیصد هزار بازنشسته تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری هستند.

منبع: ایران

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • منتظر الظهور
    0

    حقوق های بالای خود را اعلام نمی کنند تا مردم مقایسه کنند که جقدر به حقوق بازنشستگان اضافه میشود که این همه سروصدا میکنند وحال مردم را بهم میزنند

  • معلم بازنشسته
    0

    خیلی هم خوبه،والا

    نظرات شما -
    • احمد
      0

      سلام و درود این همه شعار متناسب سازی دادند وافزایش حقوق ولی همه شعار بود بنظرم باید مجلس دخالت کند در حقوق .این اقایان دولتی درد فقر و بازنشسته را نمی داندد افزایش حقوق شد 200 تومان و متناسب سازی 100 تومان . کاش از این بذل و بخشش ها نکنند

  • بازنشسته
    0

    افزایش ده درصدی حقوق دومیلیونی من چه تاثیری خوبی در زندگیم داره با وجود سه فرزند بزرگ بیکار که در خانه دارم.خبرهای خوش آقای نوبخت برای بازنشستگان این بود.مسئولین خودشون میتونن با این حقوق یک روز زندگی کنن.

  • ساجد
    0

    به نام خدا و با سلام حقوق خردادماه را هم دادند ولی حقوق تغییر چندانی نکرد کسی که حقوق 1950میگرفت شده 2250 حدود 300 تومان وهمان فاصله طبقاتی با شاغلان تغییر نکرده فکر کنم دولت و برنامه و بودجه دارن مجلس رو دور می زنند ما که از متناسب سازی چیزی مشاهده نکردیم آمدن ده درصد رو حقوق بردند وحدود 100 تومان هم برای اینکه بازنشستگان نرنجند بعنوان متناسب سازی اضافه کردند واگه بخواهیم حساب کنیم کلا 16 درصد به حقوق زیر دو میلیون اضافه کردن. دولت گوشش به کسی بدهکار نیست مجلس یک چیز می گه این آقایان چیز دیگه عمل می کنند .این همه تبلیغ کردند و پدراعصاب بازنشسته رو درآوردند و هیچ وهیچ و هیچ خوش به حال وزرا و حقوق های 5 میلیونی و مجلس و..... البته اقای نوبخت و اقای جهانگیری چه می دانند حقوق دومیلیونی یعنی چه . یاعلی ع

  • هاشمی تبار
    0

    این چنددرصدیهاهمه کلاه گذاشتن روی سرماودردی ازما دوانمیکند.باحقوق زیرپنح ملیون هیچ کاری نمیشه کردباوضع عصفباربازار.مگرخون ماازبعضیها رقیقتراست.چندروزپیش. در تلویزیون ازیک نماینده مجلس می پرسیدندحقوقت چقدراست، گفت هشت ملیون،پرسیدنداز دیگ رمزایاچندمیگیری،اوگفت شانزده ملیون برای خرج دفترم درشهرستان،خبرنگارپرسیدخرج دفترت امسال چقدرشد،وی گفت یازده. ملیون،گفت دیگرچه هزینهایی دریافت میکنی،وی گفت هزینهای مهمانداری ،ماموریت و.....پس انهاکجاوماکجاکه میگیدامسال ده درصدبه حقوق یکملیون و دویست هزارتومان اضافه میشه، مامثل زالوهایی هستیم که دراب یک برکه گندیده به خودمیغاتیم تابمیرییم،ولی شماهاچی،نمیدونیدباپولهاتان چکارکنید،خلاصه هرطورشده این دنیای فانی بگذرد،ومادردنیای باقی وابدی به ریش شما مسئولین. بی احساس میخندیم خلاصه خوش به حال مافقراوبدا به حال شماپولدارا.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها