۲۳۷ پروژه بخش کشاورزی در آذربایجان غربی افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

۲۳۷ پروژه بخش کشاورزی در آذربایجان غربی افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم اسمعیل کریم‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: در این ایام تعداد 185 طرح عمرانی، اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر 507 میلیارد ریال در سطح استان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: علاوه بر آن 52 پروژه اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار با اعتباری بالغ بر 950 میلیارد ریال در شهرستان‌های مهاباد و پلدشت کلنگ‌زنی می‌شود.

کریم‌زاده گفت: امسال شعار"کشاورزی، پیشگام اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی" به عنوان شعار محوری ایام دهه مبارک فجر از سوی وزارت جهاد کشاورزی اعلام شده است چراکه ایام دهه فجر بهترین فرصت برای معرفی انقلاب اسلامی به نسل جوان است و ضرورت دارد ابعاد مختلف داخلی و خارجی انقلاب در مراسم های‌ بزرگداشت این ایام تبیین شود.

وی با اشاره به جزئیات طرحهای افتتاحی اظهارکرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای 1207 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده و 2819 خانوار نیز از عواید اجرای این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

کریم‌زاده تصریح کرد: این طرح‌ها 166 طرح در بخش آب و خاک، 7 طرح در بخش تولیدات دامی، 6 طرح در زیر بخش تعاون روستایی، 5 طرح در بخش صنایع کشاورزی و یک طرح در زیر بخش منابع طبیعی و آبخیزداری را شامل می‌شود.

وی با اشاره به چگونگی طرح‌های افتتاحی اظهار داشت: اجرای آبیاری تحت فشار، استخر ذخیره آب کشاورزی، مرمت، لایروبی و بازسازی قنات، خطوط انتقال آب با لوله، پوشش بتنی انهار سنتی از جمله طرح های افتتاحی در زیر بخش آب و خاک است که با بهره برداری از 166طرح افتتاحی که با صرف اعتباری بالغ بر 209 میلیارد و 630 میلیون ریال و اشتغالزایی برای 841 نفر اجرا شده است، تعداد 818 خانوار روستایی از مزایای اجرای این طرح‌ها بهره مند می‌شوند.

کریم‌زاده تاکید کرد: همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی تعداد 52 پروژه شامل اجرای طرحهای آبیاری تحت فشار در سطح 7610 هکتار با اعتباری بالغ بر 950 میلیارد ریال در شهرستان‌های مهاباد و پلدشت با حضور مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

به گفته وی7 طرح در بخش تولیدات دامی با صرف 60 میلیارد و 700 میلیون ریال و اشتغال‌زایی برای 31 نفر، 5 طرح در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی با صرف 195میلیارد و 393 میلیون ریال و اشتغالزایی برای 80 نفر، 6 طرح در زیر بخش مدیریت تعاون روستایی با صرف اعتباری بالغ بر 8 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای 75 نفر و یک طرح در زیر بخش منابع طبیعی و آبخیزداری با صرف اعتباری بالغ بر 32 میلیارد ریال و اشتغال زایی 180 نفر از دیگر طرح‌های افتتاحی در این ایام است.

کریم‌زاده 141 پروژه‌ افتتاحی مدیریت آب و خاک را شامل اجرای آبیاری تحت فشار در سطح 1398 هکتارو اشتغال‌زایی برای 402 نفر عنوان کرد و پروژه ‌های تولیدات دامی را اعم از راه‌اندازی و تجهیز مرغداری گوشتی، پرواربندی گوساله و بره ، کارخانه تولید خوراک دام و طیور و پرورش مرغ گوشتی عنوان کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: در راستای مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی و افزایش راندمان تولید در مجموع با افتتاح و کلنگ زنی 193 پروژه آبیاری تحت فشار در این ایام در حدود 9 هزار و 8 هکتار از اراضی باغی و زراعی استان به سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز می شوند که این امر نقش به‌سزایی در صرفه جویی و مدیریت آب مصرفی در بخش کشاورزی و کمک به بحران کم آبی دریاچه آرومیه خواهد داشت.

کریم‌زاده گفت: احداث و تجهیز سردخانه بالای صفر، راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی مرغ گوشتی، عرقیات گیاهی و بسته بندی بذر و دسته‌بندی سبزیجات با ظرفیت 17 هزار تن را از جمله طرح‌های افتتاحی در زیر بخش صنایع کشاورزی است و احداث و راه‌اندازی باسکول، سردخانه و کشتارگاه طیور، فروشگاه مصرف و سیستم مکانیزه تخلیه و بارگیری گندم انبار چند منظوره نیز از طرح‌های قابل افتتاح در زیر بخش تعاون روستایی به شمار می‌روند که در این ایام مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها