در گفت و گو با خبرفوری مطرح شد

تشریح دستاوردهای FATF برای ایران/عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: با این قوانین نظام مالی و بانکی شفافی خواهیم داشت

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از دلایل اهمیت پیوستن ایران به مجموعه FATF سخن گفت.

تشریح دستاوردهای FATF برای ایران/عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: با این قوانین نظام مالی و بانکی شفافی خواهیم داشت

مرتضی صفاری نطنزی عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره مخالفت برخی از نمایندگان مجلس شورای با پیوستن ایران به FATF به دلیل موضوعاتی همچون دسترسی به حساب های مردم اظهارکرد: در FATF تنها موضوع مبارزه با پولشویی مطرح نیست و در این کنوانسیون بیش از ۴۰ مورد توصیه به کشورهای مختلف جهان از جمله ایران ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران برای تکمیل مراحل پيوستن به FATF قرار بود چهار لایحه تنظیم و به مجلس ارسال کند که قانون مبارزه با پولشویی، کنوانسیون پالرمو، قانون مبارزه با جرائم سازمان یافته و قانون مبارزه با تامین منابع تروریسیم لایحه هایی هستند که دولت آنها را به مجلس تقدیم کرده است و‌ سه موارد از این چهار مورد تا به امروز تصویب شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: تا به این لحظه تنها بررسی و تصویب قانون مبارزه با تامین منابع تروریسیم در مجلس باقی مانده است که این طرح با توجه به حواشی که ایجاد شد مدت دو ماه تصویب آن به تعویق افتاد.

صفاری نطنزی با بیان اینکه ما بنا نداریم به یک کنوانسیون بپیوندیم تصریح کرد: FATF یک مجموعه غیردولتی و بین بانکی است که در ارتباط با شفافیت سازی مسائل مالی فعالیت می کند و در این راستا اقدامات لازم را انجام می دهد.

وی درباره اظهارنظر برخی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه با پیوستن به FATF امکان دسترسی به حساب های مالی ایرانیان امکانپذیر خواهد شد خاطرنشان کرد: قوانین موجود در این مجموعه در قالب قوانین ملی و ما در صورت تصویب قانون مبارز با پولشویی باید طبق قوانین خودمان آنها را در کشور اجرایی کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهارکرد: قوانین موجود در FATF با توجه به اهداف مشترکی که کشورها در موضوعاتی چون مبارزه با تروریسیم دارند سبب شده است تا مبارزه همه جانبه ای در راستای مبارزه با تروریسم صورت گیرد.

صفاری نطنزی با بیان اینکه اساسا هر تراکتشی در بانک های جهانی صورت گیرد قابل دسترسی است تصریح کرد: كارشناسان ما در وزارت دارايی و بانک مرکزی براین باورند که قوانین FATF به روند شفاف سازی در نظام بانکی و مالیاتی کشورمان کمک می کند و جلوی فرارهای مالیاتی بزرگ گرفته خواهد شد.

وی تاکید کرد: اجرایی شدن این قوانین برای کشورمان منافع بسیاری دارد که امیدوارم زمینه تحقق آنها در کشورمان فراهم شود.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • محمد
    0

    اینم مثل برجامتون. نفوذ در جمهوری اسلامی بطور وحشناکی رخنه کرده از مدیران دو تابیعتی گرفته تا زندگی اشرافی دقیقا اهداف جمهوری اسلامی با مدیران موجود ۱۸۰درجه فرق کرده به امید روزی که ملت خود بحساب اموال نامشروع مسئولین رسیدگی کند وعدالت در مسیر خودش قرار بگیرد.مدیران قاچاقچی دختر وزیر همش ۲۰۰میلیون جنس قاچاق آورده طوری از ۲۰۰میلیون حرف میزد جهانگیری انگار پول خرده....

  • علی بیات
    0

    یه خورده هم از سپاه میگفتین. تکلیفش چی میشه؟

  • حسین حسامی
    0

    یه توضیحم درباره قانون مبارزه با تامین منابع تروریستی که سپاه و حزب الله رو جزو اونا قرار دادن میپرسیدین مهمترین دلیل مخالفت خیلی از مردم و نماینده ها خودتحریمی که در اون قانون هستش و علاوه براین درمورد ناظر بودن دو کشور اسرائیل و عربستان که عضو این معاهده بین المللی نیستن میپرسیدین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها