ترنس‌ها با دوجنسه‌ها چه تفاوتی دارند؟

اختلال ترنس سکشوال با هرمافرودیسم که در عامیانه به آن دوجنسه گفته می‌شود تفاوت‌های زیادی دارد.

ترنس‌ها با دوجنسه‌ها چه تفاوتی دارند؟

پای صحبت ترنس‌ها که بنشینید، یکی از دغدغه‌های بزرگشان این است که آنها را با دوجنسه‌ها اشتباه نگیریم. بسیاری از ما البته نمی‌دانیم که دوجنسه‌ها چه تفاوتی با ترنس‌ها دارند.

ترنس‌ها افرادی هستند که از منظر روحی و روانی مرد یا زن هستند اما از منظر جسمی، مخالف آن هستند. به طور مثال شما ممکن است با مردی روبه رو شوید که از نظر روحی خودش را زن بداند، به لباس‌های زنانه علاقه‌مند باشد، روحیات و خلق و خوی زنانه داشته باشد اما از منظر جسمی و جنسی مرد باشد. این افراد دچار اختلال هویت جنسی هستند که به اختصار به آن «تی اس» می‌گویند.

اما هرمافرودیسم با ترنس سکچوال‌ تفاوت‌های عمده‌ای دارد، افراد دوجنسه یا هرمافرودیت‌ها، اندام ‌های جنسی مونث یا مذکر را دارند، مثلاً ممکن است دستگاه خارجی تناسلی شخص، مردانه باشد اما ارگان های زنانه مثل رحم و تخمدان نیز در بدن او به شکل ناقص وجود داشته باشد.

فرد دوجنسه دچار نوعی ابهام جنسیتی است و نمی داند که زن است یا مرد، دوجنسی ها معمولاً عقیم هم هستند.

ترنس‌ها اما در ظاهرشان هیچ اختلال و یا دوگانگی وجود ندارد، رویش پستان در زنان و تجمع چربی در نواحی لگن و باسن و نازک شدن صدا در زنان و رویش ریش و سبیل و خشن شدن صدا در مردان، محصول همین هورمون های زنانه و مردانه هستند که در ترانس سکسوالیست ها، به طور طبیعی وجود دارند.

اما همانطور که گفته شد، اختلال تی اس ها، اختلال در احساسات و هیجانات و تمایلات آنهاست. یعنی فردی که به لحاظ ژنتیک و ظاهر فیزیکی زن است، احساسات و تمایلات و رفتارهایش مردانه است و درباره خودش معتقد است که باید مرد می شد. یعنی احساس می کند که تمایلات و احساسات و روحیات مردانه اش در یک قفس زنانه گیر افتاده است. مثل مردها رفتار می کند و حتی پس از رسیدن به سن بلوغ، تمایلات جنسی شان هم مثل جنس مخالفشان است.

خبر فوری

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ث
    0

    ونقدر از اسمهای مختلف استفاده کردی که من نفهمیدم کی به کی هست. نوضیحت را با یک اسم بده بعد بگو به اینوری این اسمها را هم می گویند و همچنین اونوری ها

  • محفوـظ
    0

    من با یک زن ترانس که تمایلات مردانه دارد ولی ـظاهری زنانه دارد ازدواج کردم الان عقیم است یعنی پریود نمیشود و تمایلات اخلاق مردانه دارد ولی اصلن میل جنسی ندارد و به همه کاهایم هم ایراد میگیرد و اعصابم را خراب میکند از ترس ابروم به کسی چیزی نمی گویم خاهشمندم من راهنمایی کنید به ایمیلم ارسال کنید متشکرم

    نظرات شما -
    • احمد
      0

      باید برود ازمایش کروموزوم و ژنتیک بدهد انجا می فهمند سالم است یا نه اگر سالم بود و دوجنسه نبودمشکل روحی دارد نزد روانپزشک باید برود .

  • ناشناس
    0

    یعنی تونمیدانی پریود میشود یانمیشود

  • آرتا
    1

    سلام من جنسیتم دختره ولی اخلاقمو و.… پسرونس حتی عقیدمم اینه چرا پسر نشدم می‌خوام مطمعن شم دخترم یا پسر چکار کنم

  • زهرا
    2

    سلام من جنسیتم دختره کاملا ولی از جنسیت خودم بدم میاد من همیشه لباس های پسرونه میپوشیدم و از پنج سالگی میگفتم من پسرم کسی به من نگه دختره تمام فکر و رفتارم پسرونست و همیشه منو به خاطر رفتار و افکارم دعوا میکنند و میگوند که تو دختری نه پسر همیشه آرزوم این بود که پسر باشم همیشه لباس های گشاد میپوشم که کسی سینه هایم رو نبینه بدم میاد بهم میگن دختر و تمام علاعم ترنس بودن رو دارم فقط تو این موندم که آیا دختر ترنس پریود میشه یا نه میشه یکی به سوالم جواب بده

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بعضی وقت ها دختر خانمای معمولی هم پریود نمیشن این به هورمون های بدن بستگی داره یا دیر به به دیر میشن یا خیلی زود به زود
      پس اصلا ربطی به ترنس وغیر ترنس نداره
      دختر خانم ترنس داریم خیلی سیکل پریودش منظمه وداریم که نامنظمه

  • ناشناس
    0

    بالاخره عقیم یا نه. اگر نمی دانید بیماران تریزومی ۲۳عقیم هستن چرا یش را میخواستم که متاسفانه در هیچ یک از مرجع ها

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها