ذوالقدر:

آثار هنرمندان باید شامل حمایت‌های بیمه‌ای شود

عضو هیئت رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه جلوگیری از  سرقت‌های هنری با  بیمه شدن آثار هنرمندان امکان پذیر است، این امر را موجب مصون ماندن از سرقت فرهنگی آثار دانست.

آثار هنرمندان باید شامل حمایت‌های بیمه‌ای شود

سیده فاطمه ذوالقدر درباره وضعیت بیمه هنرمندان در کشور، گفت: هنرمندان به عنوان قشر فرهنگی جامعه از سرمایه‌های اساسی کشور تلقی می‌شوند که نیازمند حمایت‌های ویژه‌ای هستند؛ چرا که به دلیل نوع شغل و حرفه خود نسبت به برخی از مشاغل تحت ناامنی اقتصادی و همچنین ریسک و مخاطرات حرف‌ای قرار دارند که می‌تواند زندگی آن‌ها را پس از سال‌ها تلاش هنری به مخاطره اندازد.

نماینده مردم تهران ، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با صرف تدوین قانون، چالش‌ها و مشکلات پیش روی هنرمندان مرتفع نمی‌شود و نیازمند توجه بیشتر در اصلاح و بازنگری قوانین و همچنین تخصصی نمودن خدمات بیمه‌ای با در نظر گرفتن تنوع حرفه‌ای هنرمندان و تخصیص بودجه‌های حمایتی لازم است.

ذوالقدر افزود: در کنار موضوع هنرمندان، موضوع آثار هنری آنها نیز به عنوان دستاورد هنری باید مورد حمایت سیستم های بیمه‌ای قرار گیرد تا اعتبار و ارزش هنری آنها نیز از سرقت فرهنگی و هنری مصون بماند.

وی ادامه داد: باید در نظر داشت با بیمه نیازها و مطالبات هنرمندان و پیشکسوتان در بازنشستگی تامین نخواهد شد و نیازمند حمایت‌های مادی و معنوی بیشتری هستند لذا اگر نیازی به وضع قوانین جدید احساس می‌شود، باید دولت و دستگاه‌های اجرایی از مجلس بخواهند تا بتوان با قوانین جدید به قشر فرهنگ و هنر جامعه کمک کرد.

ذوالقدر افزود: البته در این خصوص تا به حال جلسات متعددی در کمیسیون فرهنگی مجلس با مجموعه‌های صنفی هنرمندان و مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته‌ایم تا با مشورت تشکل‌ها و کمک وزارت فرهنگ، موضوعات مربوط به معیشت، کرامت و منزلت هنرمندان را دنبال کنیم.

عضو هیئت رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه هنرمندان به عنوان قشر فرهنگی جامعه از سرمایه‌های اساسی کشور تلقی می‌شوند که نیازمند حمایت‌های ویژه‌ای هستند، یادآورشد: آثار هنرمندان باید شامل حمایت‌های بیمه‌ای شود.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها