دولت چه زمانی لایحه قانون انتخابات را به مجلس می‌دهد؟

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت: لایحه قانون جامع انتخابات به زودی از سوی دولت به مجلس ارائه می‌شود.

دولت چه زمانی لایحه قانون انتخابات را به مجلس می‌دهد؟

محمدجواد کولیوند رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین اخبار از طرح جامع قانون انتخابات گفت: نشست‌های مستمر با نمایندگانی از شورای نگهبان، کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و وزارت کشور درباره طرح جامع قانون انتخابات ادامه دارد و به زودی نهایی می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح جامع قانون انتخابات در 155 ماده در حال تدوین و نهایی شدن است، اظهار داشت: این طرح فقط مختص انتخابات ریاست‌جمهوری نیست و شامل انتخابات مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز می‌شود.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس اضافه کرد: گزارش نهایی کمیسیون شوراها درباره طرح جامع قانون انتخابات هفته آینده به وزارت کشور ارسال می‌شود تا این وزارتخانه پس از بررسی‌های نهایی، لایحه جامع قانون انتخابات را تقدیم مجلس می‌کند.

کولیوند در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه از سال 92 منتظر ارائه لایحه جامع قانون انتخابات از سوی دولت بودیم، اما به دلیل اینکه دولت باید در نهایت این قانون را اجرا کند و این احتمال وجود داشت که دولت طرح مجلس را به دلیل بار مالی اجرا نکند، مقرر شد که وزارت کشور طرح مجلس را بررسی کرده و لایحه‌ای به مجلس ارائه کند.

منبع: تسنیم

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها