سید حسن نصرالله:

حزب الله طرح خاصی در سوریه ندارد/کمک به فلسطین واجب است

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: صدها هزار فلسطینی با وجود ظلم و فشارهای رژیم صهیونیستی در شهر قدس زندگی می کنند و بقای اینها مانع از یهودی سازی شهرقدس می شود.

حزب الله طرح خاصی در سوریه ندارد/کمک به فلسطین واجب است

سید حسن نصرالله در سخنرانی خود از حضور گسترده مردم در این روز ماه مبارک رمضان در زیر آفتاب سوزان تشکر کرد و گفت: ما در روز جهانی قدس طبق فرموده امام خمینی (ره) برای دفاع از آرمان‌های فلسطین همانطور که در جمعه آخر ماه مبارک رمضان اعلام کردند، گردهم می آییم.

وی افزود: این جمعه ارزش دینی، جهادی، فکری و انسانی دارد از همین رو ایشان با اعلام روز قدس، این روز مناسبتی را پایه گذاری کردند که همگان قدس را گرامی بدارند.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: حضرت امام خامنه ای در سخنرانی خود به زبان عربی از جوانان عرب خواستند که روز جهانی قدس را گرامی بدارند و مسئولیت خود را در قبال این روز برعهده بگیرند.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی اساس و نماد درگیری موجود از 70 سال پیش است.

سید حسن نصرالله به توطئه‌ها علیه قدس از جمله اقدام ترامپ در دانستن شهر اشغالی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به این شهر و نیز طرح موسوم به معامله قرن اشاره کرد و گفت که هدف از این طرح از بین بردن مسئله فلسطین است.

وی گفت: ما در مارون الراس در نزدیک مرز با فلسطین اشغالی نسیم فلسطین را استشمام می کنیم.

دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: مارون الراس سمبل نزدیکی به فلسطین اشغالی و سمبل مقاومت و دلاوری مبارزان مقاومت در برابر تجاوزگری رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه است.

سیدحسن نصرالله گفت: وقتی امروز به داخل فلسطین و آنچه در جهان می گذرد یعنی روز جهانی قدس می نگریم، متوجه می شویم که دهها هزار نفر امروز آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان را در مسجد الاقصی به پا کردند و در غزه هزاران نفر راهپیمایی بازگشت را برگزار کردند و وقتی به ایران نگاه می کنیم مردم این کشور روز جهانی قدس را گرامی داشتند.

وی افزود: در یمن و صنعا و الحدیده و عراق شاهدگرامی داشتن روز جهانی قدس به طور گسترده بودیم که این نشان می دهد روز جهانی قدس هر روز گسترده تر و باشکوه تر برگزار می شود.

دبیر کل حزب الله لبنان بیان داشت: مسئله قدس با قدرت در وجدان و ذهن ها و ایمان و قلوب فرزندان امت اسلامی و امتداد جهان زنده است که این از نقاط قوت است.

سیدحسن نصرالله با بیان اینکه امروز شهر قدس با سه چالش روبرو است، اظهارداشت: اولین چالش بعد از اعلام آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی است که لازم است کشورهای جهان بویژه کشورهای عربی این اقدام را به رسمیت نشناسند.

وی دومین چالش را چالش جمعیتی دانست و گفت: اسرائیل بدنبال تغییر ساختار جمعیتی شهر قدس هستند. آنها از زمان اشغال قدس شرقی یعنی بیشتر از 40 سال تلاش می کنند که تغییر جمعیتی قاطعی در شهر قدس انجام دهند. اسرائیل از طریق الحاق شهرک های صهیونیست نشین به شهر قدس بدنبال ایجاد شهر اشغالی قدس هستند و آنها همچنین بدنبال شهرک سازی در قدس و از سوی دیگر وادار کردن فلسطینی ها به ترک این شهر هستند.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: رژیم صهیونیستی با تمام تلاش خود نتوانسته اند در بنیان جمعیتی قدس تغییری ایجاد کند.

سیدحسن نصرالله بیان داشت: صدها هزار فلسطینی با وجود ظلم و فشارهای رژیم صهیونیستی در شهر قدس زندگی می کنند و بقای اینها مانع از یهودی سازی شهر قدس می شود زیرا آنها حافظان قدس هستند.

وی ادامه داد: امروز مردم قدس به نمایندگی از کل امت اسلامی با قدرت از حرم قدسی و مسجد الاقصی دفاع می کنند که خود صهیونیست ها هم به آن اذعان دارند. مردم قدس در اطراف شهر قدس حضور قوی و موثر و جهادی داشتنه اند. امروز نیز این مردم قدس هستند که در وهله اول از قدس و مقدسات حمایت می کنند.

دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: حضور زنان و مردان فلسطینی در نماز جمعه در مسجد الاقصی مهمترین جهاد و مقاومت آنها استکه مقابله با چالش جمعیتی و دفاع از مقدسات نیز محسوب می شود.

وی افزود: در مقابل باید از مردم شهر قدس حمایت مالی کنیم و از آنها برای مقاومت در برابر اشغالگران پشتیبانی کنیم اما برخی حکام و ثروتمندان عرب به جای کمک به شهروندان فلسطینی، برای خرید منازل در اطراف مسجد الاقصی به بهانه اینکه ما هم عرب هستیم، اقدام می کنند و مبالغ گزاف پیشنهاد می کنند که خطرناکتر این است که در نهایت این سرمایه گزاران خیانتگر عرب این منازل را به صهیونیست ها خواهند فروخت.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: کمک مالی به شهروندان قدس وظیفه همگان است. مردم شهر قدس عزم و آمادگی برای باقی ماندن و پایداری در این شهر دارند اما دیگر مسلمانان باید به آنها یاری برسانند.

وی درباره در ابعاد معنوی و سیاسی و فرهنگی قدس گفت: همگان با وجود اختلاف درباره مسائل دیگر باید از این شهر و مردم آن حمایت کنیم.

سیدحسن نصرالله با اشاره به ادعاهای عربستان درباره قدس گفت: سعودی ها مدعی شده اند که اسرائیلی ها حق تاریخی یا دینی در فلسطین و قدس دارند. این سرآغازی خطرناک از نظر دینی است.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: با کمال تاسف کسانی می خواهند تاج و تخت خود را در اینجا یا آنجا حفاظت کنند که آمریکا آنها را سرپا نگه داشته اند که خود ترامپ این را گفت. آمریکا می خواهد در مقابل نگه داشتن تاج و تخت آنها، مسئله فلسطین را از بین ببرند.

وی افزود: برخی می خواهند هزینه حفظ تاج و تخت خود را با از بین بردن مسئله فلسطین بدهند.

نصرالله گفت: سعودی ها بعد از 70 سال کشف کرده اند که این صهیونیست ها حق تاریخی و دینی در شهر قدس دارند و همانطور که حق مکه مکرمه و مدینه منوره را از آن خود می دانند.

وی تصریح کرد: امروز مسئولیت علما و متفکران و فرهنگیان و رسانه ها و دانشگاهها و شبکه های اجتماعی و مراکز پژوهشی و هرکسی که قلم در دست دارد باید در برابر این فتنه بایستند و سر آن را بزند و آن را در نطفه خفه کند؛ قبل از اینکه این فکر گمراه کننده گسترش یابد.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: آنها دل به مایوس شدن نسل های ما دارند.

سید حسن نصرالله با اشاره به راهپیمایی بازگشت در مرز نوار غزه و شمار شهدا و زخمی ها تصرح کرد: فلسطینی ها با زبان روزه و زیر آفتاب به مرزها رفتند تا اوج شجاعت و دلاوری و ایمان خود را بار دیگر نشان دهند. این بزرگترین نقطه قدرت است. نوار غزه بخشی اساسی از مسئله فلسطین است. اینها بیانگر نسل های آینده ملت فلسطین هستند که اکثریت آنها جوان هستند.

وی با اشاره به مقابله نسل های ملت فلسطین با دست خالی در برابر گلوله تاکید کرد: ملت فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه و اراضی اشغالی و در اردوگاه ها در خارج از فلسطین از مسجد الاقصی و فلسطین از حق بازگشت دست نخواهند کشید.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: تشکیلات خودگران برای پذیرش معامله قرن زیر فشارهای متعدد قرار دارد.

وی اظهارداشت: اگر ما در برابر یک ملت مایوس بودیم، آنها موفق می شدند اما بعد از 70 سال شهید دادن و جانفشانی می بینیم که عزم و حضور و قدرت ملت فلسطین بیش از پیش می شود که این قدرت مقاومت است.

نصرالله با اشاره به راهپیمایی های گسترده در خارج از جهان عرب در سراسر جهان از آسیا گرفته تا اروپا وآمریکا در روز جهانی قدس گفت: نسل های اعراب مقیم کشورهای خارج از جهان عرب در سراسر جهان راهپیمایی برگزار کردند و از مسئله فلسطین دفاع کردند.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: در خارج از جهان عرب ما هر سال شاهد حضور گسترده تر در دفاع از قدس خواهیم بود. اما در داخل جهان عرب ممنوع است که کسی نفس بکشد چه برسد که راهپیمایی برگزار کند. مگر کشورهایی که در خارج از محور آمریکایی سعودی قرار دارد و زیر فشار آنها نیستند.

وی خاطرنشان کرد: اکثر رژیم های عرب جلوی تظاهرات مردم علیه انتقال سفارت آمریکا به قدس و به رسمیت شناخته شدن این شهر از سوی واشنگتن به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را گرفتند زیرا زیر سلطه آمریکاییی - سعودی - اسرائیلی هستندد اما ما شاهدیم که در یمن چطور با وجود همه تجاوزگری های سعودی ها صدها هزار نفر به خیابانها آمدند و آنها با این کار تاکید کرند که ایمان واقعی داریم. این درحالی است که اعراب آنها را با هواپیماهای خود به قتل رساندند. صنعا و صعده و الحدیده مملو از جمعیت می شود اما در دیگر جاهای جهان عرب اینطور نیست و حتی اگر در عربستان کسی برای راهپیمایی روز قدس اقدام کند او را بازداشت و زندان و اعدام می کنند.

دبیرکل حزب الله گفت: برخی کشورهای عرب با آمریکا و اسرائیل علیه قدس و مسئله فلسطین توطئه می کنند. آیا بعد از این سالها روشن نشده است برای برخی که حق و باطل کیست ؟ دیشب نیز در مناطق بحرین تظاهرات برگزار شد که برخی از آنها را سرکوب کردند.

وی تصریح کرد: هزارن نفر از جوانان و رهبران مردم بحرین در زندانها هستند اما دیشب دیدیم که آنها برای دفاع از قدس باز هم به خیابانها آمدند. همه کسانی که در جهان عرب و اسلام درقبال بحرین سکوت کرده اند می گویم آیا زمان آن فرا نرسیده است که ببینید که چه کسی حق و چه کسی باطل است. مردم در سوریه به ویژه در شهر محاصره شد الفوعه و کفریا حمایت از قدس تظاهرات می کنند اما همانطور که گفته شد در برخی کشورهای عربی برپایی روز قدس ممنوع است.

نصرالله تاکید کرد: از اولین روزی که انقلاب اسلامی در ایران پیروز شد، از فلسطین با قدرت حمایت کرد و هزینه آن را هم می دهد.

دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: اگر ایران از فلسطین دست برمی داشت، با این دشمنی آمریکایی و صیهیونسیتی و از سوی برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس روبرو نمی شد.

وی تاکید کرد: هرکس با ایران دشمنی می کند، در دامن اسرائیل است.

دبیرکل حزب الله لبنان بیان داشت: آنها تلاش می کنند که ایران را دشمن معرفی کنند اما اسرائیل دشمن واقعی است و باید دشمن واقعی امت اسلامی باقی بماند.

سید حسن نصرالله با اشاره به تهدیدهای آمریکا علیه ایران گفت: آیا این تهدیدها اثری در مسئولان و ملت ایران داشته است، به طور قطع هیچ تاثیری نداشته است.

وی تصریح کرد: ایران از قدس و مقاومت و جنبش های مقاومت دفاع می کند و بر پایداری پافشاری می کند و تسلیم نمی شود و هرکسی که دل به سرنگونی نظام اسلامی در ایران دارد، به آنها می گویم که دل بستن های شما توهم و سرابی بیش نیست.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: ایران از 39 سال پیش همچنان بر موضع خود پافشاری می کند و هرگز تسلیم نخواهد شد. ملت ایران از دین و نظام خود هرگز دست برنخواهد برداشت.

وی با اشاره به تحولات عراق گفت: عراق زمانی در معرض خطر داعش بود که تفکر وهابی، آمریکایی و عربستان آنها را آوردند اما ملت عراق آنها را شکست دادند و ملت عراق امروز روز جهانی قدس را برگزار کردند.

دبیرکل حزب الله گفـت: امروز عراقی ها با راهپیمایی با نیروهایی که با داعش مبارزه کردند، روز جهانی قدس را گرامی داشتند.

نصرالله با بیان اینکه، دولت سوریه کنترل اکثر مناطق این کشور را بازپس گرفته است، تصریح کرد: سران صهیونیست زمانی از سرنگونی بشار اسد رئیس جمهور سوریه سخن می گفتند و آن را به نفع خودشان می دانستند اما امروز نقشه هایشان شکست خورده است.

وی خطاب به صهیونیست ها گفت: اذعان کنید که در سوریه شکست خوردید و نقشه های شما نقش برآب شد.

سید حسن نصرالله افزود: ما برای دو علت به سوریه رفتیم. اول ایمان و دیدگاه ما به این بود که آنچه در سوریه بود، توطئه ای علیه ملت، دولت و کشور سوریه و علیه محور مقاومت است و اگر سوریه سقوط کند، فاجعه ای برای لبنان و فلسطین و مقاومت روی خواهد داد. دوم اینکه با خواست دولت سوریه به سوریه رفتیم.

وی تصریح کرد: حزب الله طرح خاصی در سوریه ندارد. ما در سوریه تا زمانی که مسئولان سوریه براساس تحولات میدانی بخواهند، هستیم.

دبیرکل حزب الله درباره حضور ایران در سوریه تاکید کرد: ما سخنگوی ایران و حضورش در سوریه نیستیم.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: اگر همه جهان جمع شوند که خروج از سوریه را بر ما تحمیل کنند، نخواهند توانست اما وقتی دولت سوریه بخواهد ما آن را انجام خواهیم داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها