بوئینگ قرارداد را فسخ کرد ایران شکایت!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران از طریق محاکم بین المللی، حقوقی و قضایی فسخ قرارداد بویینگ را به صورت جدی پیگیری خواهد کرد.

بوئینگ قرارداد را فسخ کرد ایران شکایت!

سیدتقی کبیری درباره اقدام گروه هواپیما سازی بویینگ آمریکا مبنی بر فسخ قرارداد با ایران، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده از توان داخلی گفت: این گونه اقدامات هیچ تاثیری در عزم ما نخواهد داشت و آنان نمی توانند اینگونه به ما ضرر وارد کنند.

وی ادامه داد: همواره برای حل مشکلات اقتصادی باید نگاهمان به درون باشد زیرا نگاه به بیرون و کشورهای خارجی اشتباهی بزرگ است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: باید در همه حال بر طبق بیانات رهبر معظم انقلاب به توان داخلی متکی باشیم و اگر نیاز است از روی ضرورت با کشورهایی قراردادهایی داشته باشیم، آنان باید تضمین های لازم را بدهند و به آنها متعهد باشند.

وی اضافه کرد: ما باید در درازمدت، توان داخلی خود را ارتقا دهیم تا دشمنان نتوانند به ما ضربه بزنند.

کبیری افزود: در تجربیات قبلی ما از آمریکایی ها، شاهد نقض قراردادهایشان با دیگر کشورها هم بوده ایم، با خروج این کشور از برجام، بهانه ای برای فسخ اینگونه قرارداده برایشان ایجاد شد.

نماینده مردم خوی در مجلس تاکید کرد: باید از همان ابتدا تضمین قوی از این شرکت هوایپماسازی می گرفتیم تا به راحتی قراردادهایشان را نقض نکنند البته در این راستا تذکراتی داده بودیم.

لازم به ذکر است سخنگوی بویینگ روز گذشته، 16 خردادماه اعلام کرد با تصمیم ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای خروج از توافق هسته ای با ایران، این شرکت دیگر مجوز لازم برای فروش هواپیما به ایران را ندارد.

منبع:تسنیم

59

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • حی
    0

    آقایانی که تا دیروز سینه سپر میکردند که مسئولیت برجام با من است چراحالا این سرافکندگی سیاسی را تصمیم نظام اعلام می کنند/مگر تصمیم نظام رفع تمام تحریمها نبود؟اقایی که دیروز ادعا می کردی باید این مذاکره سرمشق سایرین بشود ودر دانشگاهها تدریس شود این طوری میخواهید تبادل دانش کنید .شما حتی ازقاجار عقب ترید ونسخه فارسی قرارداد ندارید.جناب روحانی لطفا درآن گزارش صد روز کذایی بفرمایید چه شد که کدخدا وقبله دیروز شما الان ناگهان بد اخلاق شد؟

  • فرشاد
    0

    فکر‌نکنم شکایت‌راه به جایی ببره.چون از اول هم شرکت بویینگ و ایرباس گفتن در صورتی با ایران همکاری میکنن که‌مجوز خزانه داری آمریکا رو داشته باشن و مشکلی براشون پیش نیاد تو‌چند فروند قبلی هم‌ که ایرباس بهمون تحویل داد از آمریکا مجوز میگرفت این توی قرارداد اومده.اگه روز اول قرارداد جوری بسته میشد که در هر شرایطی باید هواپیماها تحویل داده میشد میتونستیم با شکایت بجایی برسیم ولی الان نمیشه چون مجوز خزانه داری از شروط قرارداد بوده و صریح هم نوشته در صورتی که دولت هاشون در برجام موندن.از این گذشته الان ما هر وسیله ای غیر هواپیما بخریم ده درصدش ساخت آمریکا باشه بهمون نمیدن و ثوای این هر شرکتی باهامون کار کنه مورد تحریم آمریکا قرار میگیره و بین بازار آمریکا و ایران باید یکی رو انتخاب کنه.شرایط خیلی سخت شده واسمون

  • مجید
    0

    آره پراید رو ول کنید و هواپیما بسازید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها