گزارش خبرفوری از اظهارنظر جنجالی یک نماینده مجلس؛

آقای ابطحی؛ چرا باید تجاوز به بهاره را مخفی کرد؟

محمدجواد ابطحی نماینده خمینی شهر از رسانه ای کردن خبر تجاوز به دختربچه ۵ ساله افغانستانی انتقاد کرد.

آقای ابطحی؛ چرا باید تجاوز به بهاره را مخفی کرد؟

فاطمه علی اصغری-روز شنبه ۱۲ خرداد رضاجعفری رئیس اوژانس اجتماعی کشورمان خبر تجاوز به دختربچه ۵ ساله افغانستانی از سوی سه مرد را در خمینی شهر اصفهان تایید کرد.

جعفری درباره تجاوز به "بهاره" گفته بود: «مورد کودک‌آزاری مربوط به دختربچه‌ای افغان است که هفته گذشته در حالیکه مقابل خانه مشغول بازی بوده، ربوده شده و پیکر نیمه جهان او چند ساعت بعد در خرابه‌ای پیدا می‌شود.»

به گفته وی این دختربچه افغان پس از معالجه از بیمارستان مرخص شده است ولی عاملان تجاوز به وی هنوز دستگیر نشدند.

پس از انتشار این خبر در فضای رسانه ای کشورمان بسیاری از مسئولین، هنرمندان و. شخصیت های برجسته کشورمان نسبت به این موضوع ابراز ناراحتی خود را اعلام کردند.

*صلاح‌الدین ربانی ، وزیر امور خارجه افغانستان، پس از اطلاع از این ماجرا در صفحه رسمی فیس بوک خود از پیگیری ماجرای تجاوز گروهی به دختربچه پنج ساله افغان در خمینی‌شهر اصفهان خبر داد.

وزیر امور خارجه افغانستان، نصیر احمدنور، سفیر این کشور در تهران را مامور رسیدگی به پرونده این تجاوز گروهی کرد.

ربانی در عین حال افزوده است که سفیر افغانستان با خانواده "بهاره" این دختربچه پنج ساله‌‌ی مهاجر افغان تماس گرفته است. سفیر افغانستان همچنین با ارسال یادداشتی به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی خبر پیگیری پرونده این تجاوز گروهی را به اطلاع مقامات و مسئولان ایران رسانده است.

بعد از وزیرامورخارجه افغانستان فرشته حسینی بازیگر افغانستانی فیلم سونامی در پست اینستاگرام خود نسبت به تجاوز به این دختربچه ۵ ساله واکنش نشان داد.

درحالی که ابراز همدردی با بهاره ۵ ساله از سوی افراد مختلف حتی پدر آتنا اصلانی که فرزندش قربانی تجاوز شده بود انتشار نامه ای از سوی محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی خطاب به بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور پیرامون اینکه چرا موضوع تجاوز به بهاره را رسانه ای کرده است موج جدیدی را در دفاع از پرونده این کودک قربانی تجاوز در کشور ایجاد کرد.

فعالان سیاسی و اجتماعی در صفحه های شخصی خود در توئیتر و اینستاگرام ابطحی نماینده خمینی شهر را به دلیل این اظهارنظر و درخواست وی برای برکناری رئیس اوژانس اجتماعی کشور مورد سرزنش قرار دادند.

باتوجه به اینکه هنوز ابطحی درباره علت نگارش این نامه توضیحی را ارائه نداده است موج اعتراضی علیه وی به شدت در حال افزایش است.

*رضا رشیدپور از مجریان صدا و سیما خطاب به ابطحی در توئیتر خود نوشته است: شما در خرج کردن مفاهیم اعتقادی برای توجیه نامه تان رکورد زدید.

*محمدجوادحق شناس عضو شورای شهر تهران و از فعالان سیاسب نیز خواهان پاسخگویی رئیس سازمان بهزیستی به نامه ابطحی شده است.

*محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس نيز در توئیتر خود از ارسال پیامک به ابطحی به منظور کسب پاسخ پیرامون این نامه خبر داده است اما هنوز جوابی کسب نگرده است.

باتوجه به اینکه تمامی مسئولین کشورمان تا به این لحظه در قبال رسیدگی به پرونده بهاره ۵ ساله کوتاهی را انجام ندادند و این پرونده در دستگاه قضایی نیز در حال پیگیری است باید منتظر باشیم تا محمدجوادابطحی نماینده تندرو مجلس شورای درباره نامه خود به رئیس سازمان بهزیستی مبنی بر مخفی کردن موضوع تجاوز به دختربچه افغانستانی اظهارنظر کند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها