جشن اتمام بازسازی خطوط ریلی محور جنوب برگزار می‌شود

مدیرکل راه‌آهن لرستان گفت: با اتمام آخرین بلاک در حال بازسازی محور جنوب، جشن اتمام بازسازی خطوط ریلی این محور برگزار می‌شود.

جشن اتمام بازسازی خطوط ریلی محور جنوب برگزار می‌شود

رحمت رحمت نژاد با اشاره به اینکه با اتمام آخرین بلاک درحال بازسازی محور جنوب، جشن اتمام بازسازی خطوط ریلی این محور برگزار می شود، گفت: آخرین بلاک در حال بازسازی محور جنوب، بلاک «قارون- بیشه» به طول ۱۷ کیلومتر که از صعب العبورترین بلاک های خطوط ریلی راه آهن کشور به شمار می رود.

وی افزود: ۹ کیلومتر از این مسیر تونل های طویل و مابقی مسیر شامل ترانشه و پل های متعدد و قوس های با شعاع ۲۵۰ متر است که این امر انجام عملیات بازسازی در این بلاک را بسیار دشوار و سخت می سازد.

رحمت نژاد تصریح کرد: برای انجام این عملیات در اولین دوره، یک مسدودی ۴ روزه اختصاص داده شد که مقرر شد طی این مسدودی ۱۸۰۰ متر از خطوط این بلاک بازسازی شود.

مدیرکل راه آهن لرستان ادامه داد: با تلاش و همت پرسنل خدوم و زحمتکش راه آهن لرستان متراژ بازسازی شده در طی ۳ روز انجام شد که این مهم با توجه به شرایط مکانی و منطقه ای در نوع خود یک رکورد به شمار می رود.

بر اساس این گزارش، ناحیه راه آهن لرستان در مجموع دارای ۱۱ ایستگاه و ۱۰ بلاک است که ۱۵۵ کیلومتر از آن خطوط اصلی و ۲۹.۵ کیلومتر آن از تونل تشکیل شده است.


منبع: مهر

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها