ذوالنور : دستور رهبری برای غنی سازی مجدد در چارچوب برجام است/ابراز نگرانی از مشکلات مالی و فروش نفت

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور درباره سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب گفت: روز گذشته دستور ایشان به سازمان انرژی اتمی یک قید داشت و آن هم اقدام در چارچوب برجام است.

ذوالنور : دستور رهبری برای غنی سازی مجدد در چارچوب برجام است/ابراز نگرانی از مشکلات مالی و فروش نفت
حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور افزود: با دستور دیروز رهبر انقلاب، اروپایی ها این پیام را دریافت خواهند کرد که اگر به وظیفه خود در برجام عمل نکرده و تضمین های لازم را برای تامین منافع کشورمان ایجاد نکنند، ایران آماده است تا اقدامات خود را بدون این قید و خارج از چارچوب برجام آغاز کند.
وی یادآور شد: برآورد این است که اروپایی ها در تقسیم کار با آمریکا تلاش می کنند در موضوع موشکی و منطقه ای بر ایران فشار وارد کنند.
ذوالنور با بیان اینکه اگر آن ها بخواهند منافع ما را در برجام تامین کنند، به مرحله بعد خواهیم رفت، گفت: در مورد تامین منافع ایران توسط اروپایی ها تردید وجود دارد، زیرا شاید آن ها حاضر نباشند زیر فشار آمریکا این هزینه را بپردازند.
وی تاکید کرد: موضوعات بانکی، تبادلات مالی، تضمین فروش نفت و دریافت وجوه آن از جمله مواردی است که اروپایی ها باید ریسک آن را بپذیرند و هزینه آن را پرداخت کنند؛ اگرچه ما در این موضوع دچار تردید هستیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه سازمان انرژی اتمی در گام اول برای تولید یو اف 6 اقدام کرد، گفت: این اقدام برای تهیه مواد لازم و فاصله گرفتن از محدودیت های برجامی انجام می شود.
وی به محدودیت 300 کیلوگرم اورانیوم غنی سازی شده در برجام اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با دستور رهبر معظم انقلاب که خلاف برجام هم نیست، ما محدودیتی از نظر تولید و انباشت هگزافلوراید نداریم. ما آن را تولید و انباشت می کنیم تا اگر نیاز باشد، میزان غنی سازی را بالا ببریم و دست ما در این زمینه بسته نباشد.

منبع: ایرنا

منبع: خبرآنلاین

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها