واکنش دبیرکل انصارحزب‌الله به قراگیری نامش درلیست تحریم‌: اشتباهی‌گرفتند/ چیزی پیدا کردندبرای خودشان

دبیرکل انصار حزب‌الله گفت:آمریکایی‌ها با تحریم اغراض اقتصادی، مالی و سیاسی را تعقیب می‌کنند که هیچ کدام درباره من موضوعیت ندارد، حالا اگر چیزی از من توانستند پیدا کنند، برای خودشان بردارند.

واکنش دبیرکل انصارحزب‌الله به قراگیری نامش درلیست تحریم‌: اشتباهی‌گرفتند/ چیزی پیدا کردندبرای خودشان

محتشم در واکنش به قرار گرفتن نامش در لیست جدید تحریم های آمریکا گفت: من چیزی نداشته و ندارم بنابراین اعمال چنین تحریمی علیه من نشان می دهد که اشتباهی، عوضی گرفتند و جمهوری خواهان فیل نیستند و ژست های فیلی شان هم توخالی است.

وی با بیان اینکه ژست فیل بودن به جمهوری خواهان نیامده، ادامه داد: با توجه به اقدامات ناشیانه ای که انجام می دهند، به نظر می رسد جمهوری خواهان مثل رقبای سیاسی شان یعنی دموکرات ها، الاغ باشند بهتر است چون جمهوری خواه ها در این زمینه چیزی از دموکرات ها کم ندارند.

دبیرکل انصار حزب الله اظهار کرد: آمریکا پیش از این چندین بار ملت ایران را تحریم کرد و به نتیجه ای دست نیافت، حالا گویا با تحریم کلی کردن ملت ایران قانع نمی شود و می خواهد تک تک مردم ما را با اسم تحریم کند؛ من هم یکی از آحاد ملت ایران، چه فرقی می کند، به عبارت دیگر من چه خصوصیتی داشتم که حالا شامل تحریم شوم؟

وی با طرح این سئوال که تحریم یک شهروند عادی چه دردی از دولت آمریکا دعوا می کند؟ افزود: آمریکایی ها در جاسوسی و سرقت اموال، مدارک و اسناد ید طولایی دارند بنابراین می توانند با مراجعه به سازمان ثبت احوال، نام تمامی 80 میلیون شهروند ایرانی را سرقت کنند و در لیست تحریم ها بیاورند.

محتشم یادآور شد: آمریکایی ها با تحریم اغراض اقتصادی، مالی و سیاسی را تعقیب می کنند که هیچ کدام درباره من موضوعیت ندارد، حالا اگر چیزی از من توانستند پیدا کنند، برای خودشان بردارند. دامنه فعالیت انصار حزب الله هیچ گاه به خارج کشور منتهی نمی شود که حالا با تحریم بخواهد محدودیتی در فعالیت این مجموعه پدید آید. در واقع مثل آب در هاون کوبیدن است.

وی درباره تأثیر تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا بر سفرهای خارجی خود گفت: من سفر خارجی نداشتم. دولت آمریکا از سر درماندگی تیری در تاریکی انداخت.

دبیرکل انصار حزب الله در پاسخ به این سئوال که آیا مراودات اقتصادی خارجی داشتید؟ یا از جمله کسانی بودید که کشور را در دور زدن تحریم ها کمک می کردند؟ بیان کرد: خیر، هیچ کدام از اینها نیست. آمریکایی ها وب گردی می کنند تا اسمی از کسی پیدا کنند، بعد پای او را وسط می کشند و نامش را در فهرست تحریم ها می گذارند. این نوع رفتار نشانه نادانی دولت آمریکا است.

وی افزود: دولت جمهوری خواه آمریکا می خواهد به دموکرات ها بگوید چون شما الاغ بودید کارتان پیش نمی رفت اما ما فیل هستیم و با زور جلو می رویم و با ایران مقابله می کنیم. این ژست ها نیز بیشتر مصرف داخلی برای خود آمریکایی ها دارد. تحریم های آمریکا روی زندگی شخصی، اقتصادی و سیاسی من تأثیری نخواهد داشت چون هیچ فعالیت سیاسی و اقتصادی نداشتم.

محتشم با بیان اینکه وقتی خبر تحریم شدنم را شنیدم هیچ واکنشی نداشتم، تأکید کرد: کسانی که امروز در چرخه مسئولان نظام فعال هستند وقتی از طرف آمریکا تحریم می شوند مشکلی برای کشور پیش نمی آید چه رسد به من که شهروند عادی هستم.

منبع نامه نیوز

منبع: خبرآنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها