چند و چون بیماری ناظم مدرسه معین در گفت و گو با یک روانشناس

پسرها برای ِ«پدوفیلی‌ها» جذابتر از دختران هستند/ هشدار برای رواج ارتباط جنسی با حیوانات

یک روانشناس اجتماعی گفت: یکی دیگر از راه‌های ابتلا به اختلال جنسی متوجه افرادیست که در دوران کودکی شلختگی جنسی مشاهده کردند.

پسرها برای ِ«پدوفیلی‌ها» جذابتر از دختران هستند/ هشدار برای رواج ارتباط جنسی با حیوانات

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبر فوری ، هفته گذشته شاهد اتفاقی تلخ در دبیرستانی پسرانه بودیم، ماجرای آزار جنسی ناظم مدرسه به 16 دانش آموز به قدری هولناک بود که حتی مقام معظم رهبری درخواست اجرای حدود الهی در این زمینه را داشتند. مدتی بعد از این اتفاق اما همگان به دنبال علت این اتفاق از منظر علمی شدند.

«پدوفیلیا»یکی از انواع اختلالات جنسی است که به عامیانه به آن بچه بازی می‌گویند. در این رابطه با یک کارشناس مسائل روانی گفت و گو کردیم و از او خواستیم تا ما را از چند و چون این اختلال روانی آگاه کند.

دکتر علیرضا شریفی یزدی، روانشناس اجتماعی، در ابتدا درباره اختلالات جنسی گفت: در بین اختلالات روانی، یک گروه اختلال جنسی وجود دارد که یکی از انواع آن پدوفیلی یا بچه بازی است.

وی درباره علت ابتلا به اختلالات جنسی در بین افراد توضیح داد: عوامل متعددی برای این اختلال روانی وجود دارد، گاهی فردی که خودش در کودکی قربانی پدوفیلی بوده در بزرگسالی دست به این کار می‌زند.

این روانشناس ادامه داد: یکی دیگر از راه‌های ابتلا به اختلال جنسی متوجه افرادیست که در دوران کودکی شلختگی جنسی مشاهده کردند.

وی درباره شلختگی جنسی توضیح داد: منظور از شلختگی جنسی این است که کودک رابطه جنسی پدر و مادرش را مشاهده کند.

این روانشناس ادامه داد: در تحقیقات تازه عنوان شده است که حتی کودکان زیر یک سال هم نباید رابطه جنسی پدر و مادر را تماشا کنند و از بالای شش ماه باید اتاق فرزند از اتاق پدر و مادر جدا شود.

علیرضا شریفی یزدی در ادامه شوخی های جنسی و عدم دسترسی به منابع درست تخلیه جنسی را از عوامل ابتلا به اختلالات جنسی دانست و گفت: شوخی‌های نابه هنجار جنسی که بیشتر متوجه دختران است از عوامل تحریک کنندگی در بین افراد است. از عوامل دیگر ابتلا به اختلالات جنسی این است که زمان بین بلوغ جنسی تا ازدواج برای فرد طولانی شود.

وی ادامه داد: این روزها بدلیل در دسترس بودن فضای مجازی و انواع رسانه‌های گروهی و جمعی، دیگر رابطه جنسی از یک مقوله خصوصی خارج شده است، همین که این روزها تصاویر و سایت‌های تحریک کننده به کرات در دسترس هستند می‌تواند تا حدودی باعث ایجاد اختلالاتی از این دست شود.

علیرضا شریفی یزدی راهکار مناسب برای عدم ابتلا به چنین اختلالاتی در افراد را وجود یک سازوکار مناسب در سیستم آموزش و پرورش و خانواده‌ها دانست و ادامه داد: سازوکار مناسب در خانواده و آموزش و پرورش در زمینه آگاهی سازی جنسی به شدت ابتر هستند، ما از منظر فرهنگی و اجتماعی دچار ضعف در زمینه آموزش جنسی هستیم و کودکانمان هم به همین دلایل قربانی می‌شوند.

این متخصص گفت: ما آمار درستی از قربانیان اختلالات جنسی در کشور نداریم. اما به طورکلی، معمولا پسران بیشتر قربانی پدوفیلی می شوند، علت این است که خانواده‌ها به صورت سنتی، مراقبت بیشتری روی دختر بچه ها دارند و به نوعی پسر بچه‌ها از سنی به بعد به خودشان سپرده می شوند، از طرف دیگر در جریان پدوفیلیا، جنس مذکر جذابیت بیشتری برای فردی که قرار است تجاوز کند دارد.

این روانشناس در پایان گفت: این روزها ما شاهد پدیده «زوفیلی» یا رابطه جنسی با حیوانات نیز هستیم، این پدیده بیبشتر در خانواده‌های روستایی و یا افرادی که حیوان خانگی نگه می دارند وجود دارد.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • عرفان
    0

    خانواده هایی که دختر دم بخت دارند سخت گیری نکنند یکی میره بدنش بهش تا شاهد چنین کارهایی نباشیم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      این آقا متاهل بوده و فرزند داشته .

  • علیرضا
    0

    از کجا آمده ایم و به کجا می رویم.

  • محمد
    0

    در نظر داشته باشین که افراد مورد سو استفاده دبیرستانی بودن یعنی بزرگسال بودن که به بلوغ فکری رسیده بودن این چیزیه اصلا اشاره بهش نمیشه و طوری رفتار میشه که انگار بچه بودن و توانایی تشخیص خوب و بد رو نداشتن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها