اردکانیان: میزان بارهاش 28 درصد کمتر از سال گذشته است

وزیر نیرو گفت: بارش های سال 97 وضعیت خوبی دارد اما از آنجاکه وضعیت بارش ها در شش ماه اول سال آبی مناسب نبود هنوز حدود 28 درصد کمتر از سال گذشته بارش داشتیم.

اردکانیان: میزان بارهاش 28 درصد کمتر از سال گذشته است

رضا اردکانیان در حاشیه مراسم افتتاح بخش دوم طرح تصفیه خانه فاضلاب شهرستان پردیس در جمع خبرنگاران افزود: توزیع بارش در کشور یکنواخت و همگون نیست.

وی توضیح داد: به طور مثال استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان ، بوشهر و کرمان نسبت به سال گذشته بین 60 الی 75 درصد کاهش بارش داشته اند.
اردکانیان با اشاره به اینکه سال قبل نیز سال کم بارشی بود، اظهارداشت: آماده کمک رسانی به مناطقی که در آب شرب مشکل دارند هستیم اما شرط اصلی پشت سرگذاشتن شرایط کم آبی مراعات مصرف است.
وی بیان کرد: اگر بسرعت از بد مصرفی فاصله نگیریم حتی باوجود بازگشت بارش ها به میزان قبلی خود، با مشکل کم آبی مواجه می شویم که می بایست مردم با هوشیاری و احساس مسئولیت مشترک بویژه در بخش آب صرفه جویی کنند.
اردکانیان همچنین گفت: باوجود برخی تبلیغات منفی، چرخ تولید و توسعه در حوزه وزارت نیرو درحال حرکت است و کشور باسرعت به نصاب های خوب و مطلوب از نظر جمعیت زیرپوشش آب شرب می رسد.
به گفته وی،جمعیت زیرپوشش برای شبکه های جمع آوری، تصفیه و بازچرخانی فاضلاب نیز بسرعت در حال افزایش است.
وزیر نیرو با اشاره به ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب پردیس خاطرنشان کرد: در این زمینه مطابق برنامه پیش می رویم؛ با توجه به اینکه ساخت شهر پردیس برنامه ریزی شده نبود اما سعی می کنیم مردم در این زمینه آسیب نبینند.
تصفیه خانه فاضلاب پردیس به ظرفیت 24 هزار مترمکعب در شبانه روز 125 هزار نفر از جمعیت مردم این منطقه را زیرپوشش قرار خواهد داد.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها