امضای تفاهم نامه اربعین 97 به بعد از ماه رمضان موکول شد

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: امضای تفاهم نامه مراسم اربعین حسینی امسال به بعد از ماه مبارک رمضان موکول شد.

امضای تفاهم نامه اربعین 97 به بعد از ماه رمضان موکول شد

شهریار حیدری سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی ، با اشاره به برگزاری نشست های ستاد متبوعش گفت: ستاد مرکزی اربعین حسینی دوازده کمیته فعال دارد و در هر جلسه آن، کمیته ها گزارش های خود را از آخرین اقدامات انجام شده برای برگزاری مراسم اربعین حسینی بیان می‌کنند.

وی گفت: طرف عراق امضای تفاهم نامه مشترک برای اربعین را به بعد از ماه مبارک رمضان موکول کرده است که یا هیئتی از ایران به عراق می رود یا هیئتی عراقی به کشورمان می آیند.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی تصریح کرد: براساس توافقی که با طرف عراقی داشتیم، تفاهم نامه مشترک را آماده کردیم و چند روز بعد پایان ماه رمضان به امضای وزرای کشور ایران و عراق می رسد.

حیدری اضافه کرد: در مورد مراسم اربعین با طرف عراقی اختلاف نظری نداریم و کارها به خوبی پیش می رود.

مراسم اربعین حسینی مردم محور است

وی درباره بودجه اربعین حسینی تصریح کرد: ما رقم پیشنهادی را به دولت اعلام کردیم و منتظر ابلاغ هستبم، البته هزینه های اربعین بسیار جزئی و برای امور ضروری در نظر گرفته می شود و اعتباری کلانی ندارد.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی اضافه کرد: برگزاری مراسم اربعین حسینی، مردم محور است و خود مردم برگزاری آن را برعهده می گیرند و در مورد سیاستگذاری‌ها، بهداشت و درمان و مسائل امنیتی در ستاد مرکزی اربعین تصمیم گیری می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    «... فَذَكِّرْ بِالْقُرْآنِ مَنْ يَخَافُ وَعِيدِ» --- اگر ما نتوانیم دینداری مذهبی خود را با قرآن و عقل همگن و هماهنگ کنیم تاوان جیران ناپذیر زیانهای سنگینی را در دنیا و آخرت برای این ناهمگنی ناهماهنگی پرداخت خواهیم کرد. خداوند با لطف خود به ما عقل داده که با برنامه ریزیهای خرد گرا در هزینه کردنها به فکر سود و زیان مادی و انسانی و معنوی باشیم . چرا با عقل تشخیص گری که خداوند به ما لطف کرده به اندیشه گری نمی شینیم و به اسراف و تبذیریهایی که هیچ بازده مثبت و پایدار خدا پسندانه ای برای پیامبر (ص) و اهل بیت آن حضرت (ع) و برای بشر ندارند نه بگوییم؟؟؟!!! چرا ظالمانه و با خرد گریزی و با تقلید از انحرافهای پیروان ادیان پیش از اسلام به ادامه ی اسراف و تبذیرهای زیان بار بنام پیامبر و اهل بیت اصرار می ورزیم و بزرگان دین خود را با پیوسته به چاه انداختن داراییهای مفید جوامع خود بد نام می کنیم واین بزرگان پاک را برای خوشنودی شیطان در پیروی از هوا و هوسهای خود ، خرد ستیز معرفی می کنیم؟؟؟!!! پیش از افترا علیه نوسینده ی این نوشته با انگهای باطل وهابی و تکفیری و سلفی و... و... ، در باره ی این اسرافها و تبذیرهای کلان روز مره ی بی بازده و بد نام کننده ی دین و مذهب ، با دید باز خرد گرا به قرآن و عقل رجوع کنیم. با چه دلیل خدا پسندانه از قرآن و عقل ، زیر نظر نظام اسلامی که می باید حامی مکتب حیات بخش قرآن باشد ترویج چنین اسراف و تبذیرها که بد نام کننده ی اهل بیت مظلوم پیامبر اند تجویز می شود و عوام زدگی خرد گریز زیان بار بجای قرآن گرایی با کمک همه ی رسانه های عمومی مجاز رواج پیدا می کند؟؟؟!!! با چه دلیل از قرآن و عقل باید برای بندگان مقرب همانند مراسم و مناسک و شعایر خاص خداوند ، مراسم و مناسک و شعایر ساخت و با چه دلیل این مظاهر در رقابت با آنچه که خدا خواسته است بر خواست خداوند یکتای جهان آفرینش برتری و ترجیح می یابند؟؟؟!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها