چرا علاقمند به سفر به گرجستان شدید!

گرجستان به عنوان کشوری که در مرز بین دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته، در طول سالیان تحت امر حکومت های زیادی بوده و از آن ها تاثیر پذیرفته است.

چرا علاقمند به سفر به گرجستان شدید!

گرجستان به عنوان کشوری که در مرز بین دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته، در طول سالیان تحت امر حکومت های زیادی بوده و از آن ها تاثیر پذیرفته است. کشورهای آسیایی و اروپایی زیادی وجود دارند که بخشی از فرهنگ و سنن خود را به گرجی ها انتقال داده اند. از جمله این کشورها می توان به اعراب، ایران، هند و عثمانی اشاره کرد. وجود دریای مدیترانه باعث شده گرجستان به عنوان یک کشور ساحلی همواره محل عبور و مرور بازرگانان، تجار و گردشگران از کشورهای مختلف باشد. بنابراین می توان گفت مردم محلی فرهنگ خود را وام دار تنها یک ملت نیستند بلکه ملل زیادی در شکل گیری فرهنگ و سنن گرجی ها نقش داشته اند. تنوع غذاها نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در گرجستان می توانید لذت خوردن انواع غذاهای مختلف و متفاوت را تجربه کنید.

خینکالی

خنکالی نام یک نوع پیراشکی گوشت گرجستانی است که به بهترین شکل طبخ می گردد. برخی این پیراشکی گوشت را متعلق به قوم تاتار و برخی برخاسته از ذائقه مردم کوستان های گرجستان می دانند. در این غذا از ادویجات بخصوصی استفاده می شود که طبع و عطر بی نظیری به آن می بخشد.

متسوادی

متسوادی یک نوع کباب برگ است که بسته به نوع منطقه و فصل سال از گوشت بره یا گوساله برای آن استفاده می شود. آشپزان گرجی پس از کباب کردن گوشت آن را در مخلوط پیاز و آب انار می غلتانند. این سس منحصر بفرد طعم خاصی به کباب می بخشد. متسوادی در بین اهالی گرجستان طرفداران بسیاری دارد.

ریکوتا کورنت

یک اسنک لبنی بسیار ویژه که طرفداران بی شماری دارد. برای درست کردن ریکوتا کورنت پنیر ریکوتا را با نعانا معطر کرده و سپس به شکل رول های شیپور مانند در پنیر سولگونی می پیچند. اگرچه به نظر می رسد پیچیدپی خاصی در این غذا نهفته نباشد اما یکبار تجربه میل کردن آن کاف است تا از مشریان همیشگی این غذا بشوید.

خورش قارچ

خورش های آرام پز گوشتی فراوانی در منو غذاهای گرجی گنجانده می شود اما خورش های گیاهی نیز علاقه مندان خاص خود را دارد. یکی از خوشمزه ترین خورش های گیاهی گرجستان را می توان خورش قارچ دانست. این خورش به ویژه در ایام روزه گرجی های مسیحی بسیار مورد استقبال قرار می گیرد. خورش قارچ با گیاهی به نام خس سوکو که در تنه برخی درختان رشد می کند، پخته می شود.خوردن این خورش در کاسه سفالی حس بی نظیری را به گردشگران تور گرجستان منتقل می کند.

خاچاپوری

خاجاپوری یک پیش غذای بسیار متداول در بین اهالی گرجستان است. یک نان و پنیر کلاسیک به طور ویژه ای طبخ می شود. مذل طبخ و ظاهر خاچاپوری در مناطق مختلف گرجستان بایکدیگر فرق می کند اما در همه میهمانی ها می توان گوشه ای از سفره این غذای بسیار خوشمزه را ملاحظه کرد. نوع خاصی از خاچاپوری در حاشیه دریای سیاه وجود دارد که آشپزان باسلیقه گرجی آنرا شبیه قایق درست می کنند و در وسط آن تخم مرغ می ریزند. نام این نوع خاص خاچاپوری اجارا است و اگر با تور گرجستان که از وب سایت تور لحظه آخری لست تورز رزرو مینمائید به این کشور سفر کنید راهنمایان حتما شما را ترغیب به خوردن این خوراکی می کنند.

پنیر

در گرجستان همانند کشورهای اروپایی نظیر ایتالیا و فرانسه، پنیر جایگاه و اهمیت خاصی دارد به طوریکه در هر منطقه از این کشور یک نوع پنیر خاص درست می شود. خوشمزه ترین پنیز گرجی را می توان پنیر سولگونی دانست که در غرب این کشور درست می شود. پنیر سولگونی تقریبا نرم بوده و رطوبت زیادی دارد باعث می شود هنگام خوردن به یاد پنیز موزارلا بیفتید. گودا نام یکی دیگر از پنیرهای محبوب گرجی ها است که عطر تند و طعم فوق العاده ای دارد.

شما میتوانید در تور گرجستان یا تور تفلیس از لذت خوردن این پنیر لذیذ را از نزدیک حس کنید

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها