طرح سوال از رئیس‎جمهور چرا نیمه کاره ماند؟/نقوی‎حسینی: دوباره امضا جمع خواهیم کرد

طرح سوال از رئیس‎جمهور صبح امروز با انصراف جمعی از نمایندگان از دستور کار مجلس خارج شد.

طرح سوال از رئیس‎جمهور چرا نیمه کاره ماند؟/نقوی‎حسینی: دوباره امضا جمع خواهیم کرد

حسین نقوی حسینی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره علت انصراف برخی از نمایندگان از طرح سوال از رئیس‎جمهور اظهارکرد: به طورکلی تا به امروز طرح سوال از رئیس‎جمهور 4 با درمجلس شورای اسلامی پیگیری شده و برای آن امضا جمع‎آوری شده است ولی مجددا عده‎ای امضا خود را پس گرفتند.

وی تصریح کرد: درباره طرح اولیه سوال از رئیس‎جمهور پیرامون وضعیت موسسات مالی تعداد بسیاری از نمایندگان امضای خود را پس گرفتند اما مجددا طرح را صحبت کردند.

نماینده مردم ورامین در مجلس با ببیان اینکه در هنگام جمع‎آوری امضا از نمایندگان پیرامون طرح سوال از رئیس‎جمهور از آنها سوال پرسیده می‎شد که اگر تمایل به امضا دارند این کار را انجام دهند خاطرنشان کرد: نمایندگان با اطلاع کافی این طرح را امضا کردند اما بنا به دلایلی که برای خود ما نیز روشن نیست جمعی از آنها صبح امروز امضا خود را پس گرفتند.

نقوی حسینی اظهارکرد: بنا داریم مجددا از نمایندگانی که خواهان سوال از رئیس‎جمهور هستند امضا جمع‎آوری کنیم اما بدون شک در این مقطع با دقت بیشتری اقدامات لازم را انجام می‏دهیم تا اتفاقات امروز تکرار نشود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا طرح سوال از رئیس‎جمهور از دستور کار خارج شده است گفت: باتوجه به اینکه امضاها از حدنصاب پایین‎تر آمده است این طرح از دستور کار مجلس خارج شده است و باید برای دوباره به جریان انداختن آن مجددا امضا جمع کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه امکان سوال از نمایندگان پیرامون پس گرفتن امضاهایشان درباره یک طرح وجود ندارد گفت: متاسفانه برخی از نمایندگان با وعده و وعیدهایی که از سوی برخی از مقامات دولتی در جهت ارائه امکانات منطقه‎ای به آنها داده می‎شود در زمینه پس گرفتن امضا خود از طرح سوال از رئیس‎جمهور وارد عمل شدند که از منظر بنده این رویکرد در شان نمایندگان مجلس که حافظ حقوق مردم هستند نیست.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • محمد
    0

    نماینده سوال کننده از رییس جمهور ساکت وحرف نزیید

  • کاربر ناشناس
    0

    فقط متأسفم، اول از این جهت که چه کسانی را برای نمایندگی خودمان انتخاب کرده ای و دوم برای اینکه به کیا امید بسته ایم

  • ناشناس
    0

    ناکار آمدی قوا را راه حلی باید --- متاسفانه سالها است که دستگاه های خدمت گذار قوای سه گانه که رؤسا و حتی اعضای آنها با سوگند یا چیزی شبیه سوگند انتخاب می شوند خدمت گذاری بنفع اشخاص را جایگزین خدمت به ملت کرده اصل سوگند و وظایف خود را بی توجه به اهمیت سوگند و وظایف به فراموشی سپرده اند. یادمان نرود در همه ی دورانها این فراموشی چه عاقبتهای جبران ناپذیری برای صاحبان خود داشته و چه زیانهای سنگینی که به کشور تحمیل کرده است. نیک توجه کنیم در کشوری که دین باید حرف اول را داشته باشد این سوگند و این وظایف و عاقبت فراموشی آنها چون دین برآنها حاکم است چه سر انجامی را برای مسئولان رقم خواهند زد. ناکار آمدی قوای مقننه و مجریه با قوانین کنونی که بر انتخابات این قوا حاکم است متاسفانه ضمن هدر دادن مصالح عمومی مردم را بعلت مجبور بودن به انتظار تا زمان انتخابات آینده با مشکلات فراوان و بعضا جانکاه و تحمل ناپذیر در این ناکار آمدی اسیر می کند و به سرخوردگی و ناامیدی زیان بار گرفتار می نماید. ظاهرا بنفع مردم و کشور و نظام است که برای عبور سریع از این ناکار آمدی مزمن قوای مجریه و مقننه ، حکیمانه و ضابطه مند و مدبرانه به ساز و کارها و قوانین روی آوردن به انتخابات زود رس اندیشید و از تجربیات کشورهای مختلف جهان در این زمینه نیز بهره جست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها