کاهش ۱۰ درصدی تولید نفت ایران با اعمال تحریم‌ها/ طرح کاهش تولید نفت اوپک لغو می‌شود

وزیر انرژی روسیه گفت: با خروج ترامپ از برجام و در صورت اعمال تحریم‌ها میزان کاهش تولید نفت ایران بیش از ۱۰ درصد یعنی ۳۰۰ هزار بشکه در روز نخواهد بود،‌ همچنین در نشست ژوئن احتمالا طرح کاهش تولید نفت لغو خواهد شد.

کاهش ۱۰ درصدی تولید نفت ایران با اعمال تحریم‌ها/ طرح کاهش تولید نفت اوپک لغو می‌شود

الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه اعلام کرد برگشت به سطح تولید اکتبر سال ۲۰۱۶ یکی از گزینه‌های ما برای سطح تولید است.

منابع اعلام کردند این هفته عربستان و روسیه مذاکراتی را درباره افزایش تولید نفت اوپک و غیر اوپک مطرح کردند. تولید نفت کشورهای تولیدکننده با اجرای طرح کاهش تولید نفت ۱۷ ماه است کاهش یافته است.

نوواک به خبرنگاران اعلام کرد: زمانی که ما طرح کاهش تولید نفت را تا پایان ۲۰۱۸ توافق کردیم ما درباره شرایط و امکانات آن از جمله بازگشست به سطح تولید اکتبر ۲۰۱۶ هم بحث کرده‌ایم.

وی افزود: اما هرگونه تصمیمی در ماه ژوئن یعنی نشستی که کشورهای اوپک و غیر اوپک در وین اتریش و ۲۲ و ۲۳ ژوئن خواهد داشت تصمیم‌گیری می‌شود.

طرح کاهش تولید نفت در ژانویه ۲۰۱۷ بین کشورهای تولیدکننده نفت به نتیجه رسید که براساس آن این کشورها روزانه تولیدشان را ۱.۸ میلیون بشکه در روز کاهش دادند.

تولید نفت روسیه در اکتبر ۲۰۱۶ با رکورد ۱۱.۲۴۷ میلیون بشکه در روز به بیشترین میزان ۳۰ سال گذشته رسید و براساس این طرح قرار شد روسیه با کاهش ۳۰۰ هزار بشکه در روز تولید خود را در ۱۰.۹۴۷ میلیون بشکه در روز ثابت نگه دارد.

براساس این گزارش، پوتین رئیس جمهور روسیه روز پنج‌شنبه اعلام کرد که قیمت ۶۰ دلار برای روسیه مناسب است این در حالی است که قیمت نفت به ۸۰ دلار در هر بشکه رسیده که از سال ۲۰۱۴ تاکنون بی سابقه بوده است.

نوواک همچنین روز گذشته اعلام کرد که انتظار دارد در نتیجه خروج ترامپ از برجام و احتمال اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران میزان کاهش تولید نفت ایران بیش از ۱۰ درصد نباشد.

نوواک در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کنید تحریم‌ها علیه ایران تولید نفت بازار را تا ۸۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد، گفت: من فکر می‌کنم میزان کاهش تولید آنچنان که پیش‌بینی می‌شود نخواهد بود.

نوواک همچنین تاکید کرد: حدود ۱۰ درصد احتمالاً بیشترین سطح کاهش تولید نفت ایران خواهد بود.

وزیر انرژی روسیه همچنین برآورد کرد که خطرات ژئوپلتیکی تاثیر ۵ تا ۷ دلاری در قیمت نفت داشت.

منبع: فارس

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها