گزارش پایگاه خبری ابزرور از وضعیت ولیعهد عربستان:

آیا محمد بن سلمان عربستان مرده است؟

بر اساس تحلیل پایگاه ابزرور، گمانه زنی ها در مورد کودتا علیه بن سلمان و قتل او شدت گرفته است. با این حال، برخی منابع عربستانی تصویری از او منتشر کرده اند که حکایت از زنده بودن او دارد.

آیا محمد بن سلمان عربستان مرده است؟

شاهزاده محمد بن سلیمان، رهبر 32 ساله کشور نفت خیز عربستان سعودی به تازگی به صورت مشکوکی، آرام و بی سر و صدا بوده است به طوری که برخی از رسانه های خاورمیانه گمان دارند که او مرده است.

بن سلمان از جلسه ملاقات با خانواده سلطنتی اسپانیا در روز 12 آوریل تا کنون در انظار عمومی دیده نشده است. دراین تاریخ در نزدیکی یکی از کاخهای سلطنتی خاندان سعودی در ریاض صدای تیراندازی سنگینی شنیده شد. گرچه خبرگزاری دولتی عربستان سعودی ادعا کرد که صدای تیراندازی حاصل واکنش نیروهایی امنیتی سعودی به ورود یک هواپیمای اسباب بازی به داخل محوطه کاخ سلطنتی بوده است اما با این حال، برخی در داخل عربستان و خارج آن حدس می‌زدند که صدای تیراندازی در واقع به علت کودتایی بوده است که توسط اعضای سلطنتی مخالف بن سلمان جهت سرنگونی ولیعهد جوان انجام شده است.

برخی از مخالفان خاندان پادشاهی عربستان سعودی کاملا از وقوع این کودتا مطمئن بودند.

هفته گذشته، روزنامه ایرانی کیهان گزارش داد که شاهزاده بن سلمان در طی این حمله با دو گلوله آسیب دیده و احتمالش زیاد است که اکنون کشته شده باشد.

از نظر برخی پایگاههای خبری، شواهد بسیاری وجود دارد که نشان می دهد بن سلمان از حدود ۳۰ روز پیش تا کنون در انظار عمومی دیده نشده است.

برخی خاطرنشان کرده اند که بن سلمان حتی در زمانی که وزیر امور خارجه آمریکا، مایک پومپئو، در اواخر ماه آوریل از ریاض بازدید کرد در انظار نبوده است. این در حالی است که عکاسان از پدرش ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان سعودی و وزیر امور خارجه عادل الجبیر عکس گرفتند.

رسانه های ایران بیش از سایر رسانه ها بر مرگ بن سلمان تاکید داشتند چرا که ایران و عربستان سعودی رقبایی دیرپا و قدیمی در خاورمیانه هستند که برای نفوذ در منطقه رقابت می کنند.

با تمام این اوصاف، خانواده سلطنتی عربستان سعودی روز جمعه عکسی از بن سلمان در جلسه کابینه در جده منتشر کرده و تأیید کردند که او زنده است.

بسیاری معتقدند که کودتای 21 آوریل، اگر رخ داده باشد، به احتمال زیاد یک حرکت انتقامجویانه علیه سرکوب گسترده اعضای خاندان سعودی توسط بن سلمان در نوامبر 2017 بوده است. سرکوب و پاکسازی گسترده ای که در آن، تیم بن سلمان ده ها تن از اعضای سلطنتی ثروتمند را دستگیر کرد.

احتمالا در این شرایط خطرناک، بازگشت وارث تاج و تخت عربستان سعودی به خانه بسیار خطرناک باشد. بر اساس گزارشها، بسیاری از اعضای خاندان سعودی مانند پسر عموی بن سلمان، بن نایف و موتب بن عبدالله، پسر پادشاه با سیاست های بن سلمان مخالفند وهر دو علیه سیاستهای تهاجمی سعودی خود نسبت به یمن و قطر قرار گرفته اند.

منبع: Observer

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • محمد
    0

    خدا کنه

  • ناشناس
    0

    مگر انسان بجز مرگ پایان دیگری دارد؟؟؟!!! منتها طاغوتان ستم پیشه ی ددمنش جنایتکار خائن بیشتر زوال و فنای با خفت و خواری و لعنت و نفرین خواهند داشت.

  • کاربر ناشناس
    0

    انشالله

  • محمد
    0

    جناب محمد سلما ن حالش خوب است

  • کاربر ناشناس
    0

    این شایعه کردن مرگ محمد سلمان دشمنان او هستند مثل یمن

  • کاربر ناشناس
    0

    این قدر از محمد سلمان شایعه نکنید سفارت را بستید چرا این کار را کردید

  • ع ل ی
    0

    خدالعنت کنه هرچه وهابی رو انشا،،،که هلاک شده باشد

  • مهدی
    0

    انشاالله همینطور است که یکی از عوامل ظهور می باشد

  • امیر
    0

    خدایا با مرگش ظهور امام زمان رو نزدیک کن.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها