شورای فنی به تمامی آزادکاران فرصت کافی داده بود

عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد گفت: طبق قوانین و فرایند انتخابی به تمامی مدعیان تیم ملی فرصت اثبات و شایستگی داده شده بود.

شورای فنی به تمامی آزادکاران فرصت کافی داده بود

علی بیات ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: شورای فنی با توجه به قوانین و ضوابط فرایند انتخابی تیم ملی به برخی آزادکاران واجد شرایط این مجوز را داد تا در رقابتهای انتخابی به میدان بروند. خوشبختانه طی برگزاری دو مرحله رقابتهای انتخابی نیز شاهد حضور مدعیان تیم ملی بودیم که در نهایت نفرات برتر مشخص و به اردوی آماده سازی دعوت شدند.

وی در خصوص برخی انتقادات از حذف نام برخی غایبان بزرگ و عنوان‌دار رقابتهای انتخابی از ترکیب تیم ملی تصریح کرد: شورای فنی به تمامی آزادکاران فرصت یکسان داد تا بتوانند عادلانه به میدان بیایند و شایستگی خود را در میدان ثابت کنند. البته در این بین برخی از آزادکاران عنوان دار و باتجربه بنا به دلایل مختلفی از جمله مصدومیت نتوانستند در رقابتهای انتخابی به میدان بروند، اما این دلیل نمی شود که قوانین و ضوابط را نادیده گرفت.

سرپرست پیشین تیم ملی کشتی آزاد ادامه داد: اتفاقا نفراتی که از ترکیب تیم ملی دور ماندند، مجوز حضور در رقابتهای انتخاب را از شورای فنی کسب کرده بودند، اما هر کدام بنا به دلایلی در این مسابقات حضور نیافتند. طبیعتا شورای فنی به انها این فرصت را داد و آنها نتوانستند در پیکارها حضور یابند. در نتیجه نمی توان استثنا قایل شد و حق دیگر مدعیان تیم ملی را که با تمام وجود در رقابتهای انتخابی شرکت کردند، نادیده گرفت.

بیات افزود: مصوبات شورای فنی تیم های ملی، پیش از مسابقات انتخابی به صورت واضح و روشن اعلام شده است. ضمن اینکه تمام موارد طبق فرآیند انتخابی تیم های ملی بوده است.

وی در پایان با اشاره به در پیش بودن بازیهای آسیایی و رقابتهای قهرمانی جهان با فاصله زمانی محدود خاطر نشان کرد: در هر حال این موضوع کار کادر فنی را سخت می کند. آن هم در شرایطی که اوزان کشتی نسبت به دوره قبلی در بازیهای آسیایی کمتر شده، اما امیدوارم با توجه به فاصله زمانی دو ماه بین این دو رویداد، کشتی گیران به خوبی از نظر فنی آماده شوند.

گفتنی است، مسابقات کشتی بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا روزهای ۲۸ تا ۳۱ مردادماه سال جاری برگزار می شود، این رقابتها در دوره گذشته در ۸ وزن آزاد و ۸ وزن فرنگی برگزار شد که امسال با توجه به اوزان المپیکی کشتی در ۶ وزن آزاد و ۶ وزن فرنگی برگزار خواهد شد.

منبع: مهر

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها