گزارش خبرفوری از روزه سکوت مرد شماره یک مجلس/آیا مواضع لاریجانی تغییر پیدا کرده است؟

برخی از تحلیگران داخلی معتقد هستند که علی لاریجانی طی ماه های اخیر مواضع کمرنگی درباره موضوعات مختلف داشته است.

گزارش خبرفوری از روزه سکوت مرد شماره یک مجلس/آیا مواضع لاریجانی تغییر پیدا کرده است؟

فاطمه علی اصغری- علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی از جمله افرادی است که در روند جریانات و اتفاقاتی که در کشور رخ می دهد تاثیر بسزایی دارد به گونه ای که وی را مرد پشت صحنه میدان سیاست می دانند.

طی چند وقت اخیر و به خصوص پس از به آتش کشاندن پرچم آمریکا در صحن علنی مجلس از سوی برخی از نمایندگان وابسته به جبهه پایداری برخی از تحلیگران مسائل داخلی براین باورند که لاریجانی در روند اتفاقاتی که در کشور رخ داده است مثل خروج ترامپ از برجام، افزایش انتقادات از دولت و حتی فیلتر تلگرام سکوت را بر حرف زدن ترجیح داده است از این رو در گفت و گو با دو نماینده مجلس در جریان مواضع این روزهای مرد شماره یک مجلس قرار گرفتیم.

*قاسم میرزایی نیکو نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبر فوری درباره کاهش فعالیت های سیاسی و بعضا پشت پرده علی لاریجانی در مجلس شورای اسلامی و در عرصه سیاست کشور اظهارکرد: از نظر بنده لاریجانی نسبت به روزهای اول هیچ تغییری نکرده است و‌ همانطوری که حرکت می کرد با همان سیاق به کار خود ادامه می دهد.

وی تصریح کرد: لاریجانی دارای یک مشی و سیاست مخصوص به خود با محور تعامل است و تلاش دارد با این نگرش مسئولین کشور را در کنار هم قرار دهد تا مشکلات و مسائل موجود در کشور حل شود.

این نماینده اصلاح طلب مجلس تصریح کرد: بدون شک برخی از چهره های سیاسی انتظار داشتند تا وی در موضوعاتی هچون برجام و حتی فیلترینگ تلگرام مواضع روشنی را اتخاذ کند اما وی براساس سیاق فکری، مرامنامه و رویکردهای فکری که برای خود دارد تصمیم گرفته است که کمی آرام تر نسبت به این مسائل در عرصه سیاسی کشور وارد عمل شود.

میرزایی نیکو تاکید کرد: سکوت این روزهای علی لاریجانی به تعبیر برخی دوستان از نظر بنده صحت ندارد و وی در قالب رویکردهای مشخص دیگری مشغول به فعالیت است.

*عزت الله یوسفیان ملا از نمایندگان نزدیک به طیف علی لاریجانی در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با خبرفوری پیرامون فعالیت های این روزهای رئیس مجلس شورای اسلامی به خبرفوری گفت: لاریجانی در مقام ریاست مجلس همواره از ظرفیت های لازم استفاده می کند از این رو حتی بسیاری از نمایندگان مخالف نطق های وی به خصوص درباره طرح ها و لوایح را مورد نقد قرار می دهند.

وی با اشاره به وجود جریانات سیاسی مختلف در مجلس تاکید کرد: لاریجانی همواره درصدد است با حفظ شرایط مجلس و باتوجه به تنوع فکری و وجود سلایق مختلف در مجلس صحبت کند از این رو سکوت وی درباره برخی از موضوعات قطعا نشات گرفته از این ماجراست.

این نماینده مجلس با اشاره به مواضع انتقادی برخی از نمایندگان مجلس نسبت به علی لاریجانی خاطرنشان کرد: این نمایندگان بعضا حتی دوست ندارند که لاریجانی در باب طرح ها و لوایحی که در مجلس مورد بررسی قرار می گیرد صحبت هایی را مطرح کند از این رئیس مجلس برای حفظ آرامش و اداره صحن به بهترین شکل ممکن سعی دارد بیشتر سکوت کند که این امر به معنای ترس، نبود شجاعت و یا کم کاری وی محسوب نمی شود.

یوسفیان ملا اظهار کرد: لاریجانی فرد عاقل و دارای رویکرد معتدلی برای پیشبرد مسائل کشور است از این رو بدون شک به راحتی نمی توان از رویکردهای وی در جهت حل مشکلات و مسائل کشور گذر کرد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • محمد
    0

    لاریجانی وروحانی مرد بزرگی هستند

  • مرضی
    0

    این که همشون دارن میگن نسبت ب قبل تغییری نکرده

  • رضا
    0

    یادمون نرفته چطور دولت قبلو زمین زد ! ای کاش تو انتخابات ۱۴۰۰ ثبت نام کنه ، خیلی منتظر اون روز هستیم ، امیدوارم فریب بخوره و ثبت نام کنه

    نظرات شما -
    • یه مرررررد
      0

      فقط دولت قبل نیست ، با روحانی هم برجامو یه کاسه شدن ، مملکتو زمین زدن.

  • یه مرررررد
    0

    به عنوان یکی از به‌اصطلاح خواص ،طبق فرموده حضرت آقا باید در مسائل مختلف اظهار نظر کنه تا باعث روشنگری مردم بشه ، این له اصطلاح لاریجانی جزو ساکتین فتنه بوده ،چه انتظاری ازش دارید....

  • کاربر ناشناس
    0

    لاریجانی بهترین وعالی ترین گزینه برای ۱۴۰۰است او و روحانی خوب هستند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها