در این بیمارستان به سرعت نور ویزیت شوید

  کارایی بالای هوش مصنوعی سبب شده است تا دانشمندان به جای پزشکان و کادر اداری در یک بیمارستان از ربات‌ها استفاده کنند.

محققان بیمارستان کالج دانشگاهی لندن، در یک آزمایش منحصربه فرد در بیمارستانی بزرگ در شهر لندن از ربات‌ها برای انجام کارهایی، چون نوبت دهی به بیماران، اولویت بندی بیماران و مواردی از این دست به جای انسان‌ها استفاده خواهند کرد.
دانشمندان اعتقاد دارند استفاده از هوش مصنوعی AI می‌تواند سبب افزایش راندمان و بازده کاری بیمارستان و کاهش اتلاف وقت بیمار و تشخیص و کمک رسانی دقیق و سریع‌تر به بیماران می‌شود.


البته این ربات‌ها تمامی کار‌های پزشکان را انجام نمی‌دهند، اما برای تعیین وقت بیمار با پزشک و مواردی از این دست مورد استفاده قرار می‌گیرند. قراراست این ربات‌ها در بخش اورژانس که به ویژه بیماران نیازمند به کمک فوری به آنجا فرستاده می‌شوند، مورد استفاده قرار گیرند.


اکنون مدت زمان انتظار بیماران در بیمارستان‌های کشور انگلستان برای رسیدگی، ملاقات با پزشک و تشخیص عارضه حداقل ۴ ساعت است که دربرخی موارد سبب تشدید عارضه در بیماران و حتی مرگ آن‌ها شود.


با استفاده از هوش مصنوعی کمک رسانی به بیماران سریع و تشخیص بیماری دربازه زمانی کوتاه تری انجام می‌شود.


باوجود اینکه دانشمندان استفاده از هوش مصنوعی را تحولی منحصربه فرد برای انجام، هماهنگی و سرعت در کار‌ها می‌دانند، اما گروهی دیگر از دانشمندان ازجمله الون ماسک یا دانشمند تازه درگ ذشته، استفن هاوکینگ، هوش مصنوعی را خطری جدی برای تمدن انسانی می‌دانستند و درباره قدرت دادن بیش از اندازه به هوش مصنوعی هشدار داده‌اند.


از دست دادن شغل انسان‌ها، اطاعت نکردن ربات‌ها از انسان‌ها و مواردی از این دست از جمله خطر‌هایی هستند که امکان دارد آینده زندگی انسان‌ها را تهدید کند.

منبع: بهداشت نیوز

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها