گوگل هوم برای اولین بار از آمازون اکو پیشی گرفت

آمارها نشان از این دارد که با وجود افزایش محبوبیت اسپیکر هوشمند آمازون اکو، گوگل هوم موفق شده تا در زمستان ۲۰۱۸ از نظر عرضه، اسپیکر هوشمند آمازون را پشت سر بگذارد.

گوگل هوم برای اولین بار از آمازون اکو پیشی گرفت

به گزارش کانالیس، به رغم افزایش محبوبیت اسپیکر هوشمند آمازون یا همان اکو، گوگل هوم موفق شده تا از نظر میزان عرضه، موفق عمل کرده و برای اولین بار شاهد پیشی گرفتن فروش اسپیکر هوشمند گوگل از اسپیکر هوشمند آمازون طی سه ماهه‌ی اول سال جاری میلادی باشیم. کانالیس همچنین به این نکته اشاره کرده که اسپیکر‌های هوشمند همچنان پرشتاب‌ترین رشد را از نظر عرضه و افزایش استفاده در دنیای گجت‌های دیجیتال شاهد هستند. براساس گزارش کانالیس، عرضه اسپیکر‌های هوشمند طی سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۸ میلادی با افزایشی ۲۱۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال پیش همراه شده و به عدد ۹ میلیون دستگاه رسیده است.

هرچند میزان گوشی‌های هوشمند عرضه شده را نمی‌توان تفسیری برای فروش خواند، اما افزایش عرضه نشان از این دارد که تقاضا برای اسپیکر‌های هوشمند افزایش یافته است. براساس آمار ارائه شده توسط کانالیس، گوگل موفق شده تا ۳.۲ میلیون دستگاه اسپیکر هوشمند هوم و هوم مینی را راهی بازار کند، حال آنکه آمازون طی زمستان ۲۰۱۸ تنها ۲.۵ میلیون دستگاه آمازون اکو راهی بازار کرده است.

گوگل موفق شده تا طی زمستان ۲۰۱۸ نزدیک به ۳۶.۲ درصد از بازار اسپیکر‌های هوشمند را به خود اختصاص دهد حال آنکه آمازون تنها ۲۷.۷ درصد از بازار را در اختیار دارد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تغییرات بسیار زیادی را به خود دیده است. آمازون طی زمستان ۲۰۱۷ نزدیک به ۷۹.۶ درصد از بازار اسپیکرهای هوشمند را در اختیار داشت و گوگل تنها ۱۹.۳ درصد از این بازار را به خود اختصاص داده بود.

کمپانی‌های چینی نیز در فاصله‌ی یک سال گذشته عملکرد بسیار خوبی را از خود به جای گذاشته‌اند، بطوریکه در جایگاه سوم و چهارم دو کمپانی چینی از نظر سهم بازار قرار دارند. علی‌بابا با عرضه‌ی ۱.۱ میلیون دستگاه اسپیکر هوشمند به بازار طی زمستان ۲۰۱۸ موفق شده تا جایگاه سوم و شیائومی با عرضه‌ی ۶۰۰ هزار دستگاه، جایگاه چهارم را از نظر سهم بازار اسپیکر‌های هوشمند به خود اختصاص دهد. اپل که عرضه‌ی اسپیکر هوشمند هوم‌پاد را از زمستان سال جاری میلادی آغاز کرده در بین کمپانی‌های برتر عرضه کننده جایی ندارد. اپل بین کمپانی‌هایی که زیر دسته‌ی Others قرار دارند جای گرفته که تنها ۱۷.۳ درصد از سهم بازار را در اختیار دارند.

کانالیس دلیل پیشی گرفتن گوگل از آمازون را کانال‌های عرضه‌ی اسپیکر هوشمند خوانده است. براساس اطلاعات ارائه شده، خرده فروشان تمایل دارند تا اسپیکر هوشمند گوگل را بفروشند. البته آمازون بیکار ننشسته و در پی آن است تا با اضافه کردن ویژگی‌هایی نظیر Skill‌ها به دستیار صوتی هوشمند الکسا در اکو و همچنین ایجاد امکانی برای ارتباط بیشتر با ابزار‌های هوشمند دیگر، کاربران بیشتری را به اکو جذب کند.

هر دو کمپانی گوگل و آمازون میزان عرضه‌ی اسپیکر‌های هوشمند خود در خارج از خاک آمریکا را افزایش داده‌اند. از جمله‌ی کشور‌هایی که هدف این دو کمپانی قرار گرفته‌اند باید به هند، چین و کره‌ی جنوبی اشاره کرد که از عرضه‌ی اسپیکر‌های هوشمند در بریتانیا پیشی گرفته‌اند.

منبع: زومیت

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها