بازگشت آرامش به بازار کاغذ

رئیس کمیسیون اتاق بازرگانی صنایع ایران با اشاره به مشکلات و چالش های پیرامون گرانی و کمبود کاغذ در کشور از بازگشت آرامش به بازارکاغذ مصرفی تحریر و مطبوعات خبر داد.

بازگشت آرامش به بازار کاغذ

ابوالفضل روغنی گلپایگانی به نوسانات قیمت ارز و نگرانی های فراوان برای اهالی مطبوعات وکتاب اشاره کرد و گفت: نشست های متعدد با معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر دست اندرکاران عرصه کاغذ تاکنون برگزار شده و به تصمیمات و نتایج خوبی نیز منتهی شده است.
وی به نگرانی ها و دغدغه های بوجود آمده میان اهالی مطبوعات و همچنین قلم و نشر اشاره کرد و گفت: متاسفانه قیمت‌های کاغذ بطور نامعقولی رو به افزایش گذاشت تا جائی که حتی به کمبود و نبود این کالا در بازار کاغذ منجرشده بود.
رئیس کمیسیون اتاق بازرگانی صنایع ایران اظهار داشت: با محوریت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آقای سلطانی فر و ما به عنوان سندیکا از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت، جلسات فراوانی را با حضور ذی نفعان برگزار و مشکلات اساسی و جدی اصحاب مطبوعات و نشر و قلم مطرح شد.
روغنی گلپایگانی خاطرنشان کرد: در این نشست مشترک که شماری از وارد کنندگان شرکت‌های بزرگ خارجی همراه با تولید کننده داخلی کاغذ و چوب استان مازندران و خانم زهرا سعیدی رئیس فراکسیون رسانه و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی حضورداشتند موارد مهمی مطرح و به نتایج خوبی رسیدیم.
وی با اشاره به جزئیات این نشست، اظهار داشت: برای خروج اهالی مطبوعات و نشر از نگرانی، بیانیه ای بصورت مشترک نوشته شد تا جای هیچگونه نگرانی بابت کمبود کاغذ در بازار وجود نداشته باشد چرا که کاغذ به اندازه کافی تامین شده و هم در شرف تامین برای آینده است.
روغنی گلپایگانی ادامه داد: به طورمشخص پیش بینی می کنیم قیمت کاغذ کم و بیش ارزان ترخواهد شد از این رو از دوستان می‌خواهیم که نگران تامین کاغذ نباشند.
وی با تاکید بر اینکه چنانچه افرادی قصد تخطی داشته باشند، ‌دستگاه‌های نظارتی و تعزیرات پیگیری خواهند کرد، اظهار داشت: این تصمیم در جهت آرامش خاطر شرایط اصحاب مطبوعات گرفته شده و صورت جلسه‌ای هم به امضا رسیده است.
رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران در ادامه، درباره چگونگی مبادله کاغذ در کشور نیز گفت: واردکنندگان هم اکنون این آمادگی را دارند که به هر میزان نیاز باشد به اصحاب رسانه و مطبوعات کاغذ فروخته و بدین صورت دست واسطه ها و دلالان را کوتاه کنند.
روغنی گلپایگانی تاکید کرد: با هماهنگی هایی که با سندیکای کاغذ انجام شده خوشبختانه شاهد تثبیت قیمت کاغذ و مهار نوسانات مبادله این کالا دربازار آن را شاهد هستیم.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اعلام کرده بود: با هماهنگی و امضای توافقنامه با سندیکای کاغذفروشان توانستیم تا حدود زیادی قیمت کاغذ را تثبیت و از کش و قوس های آن بکاهیم به همین دلیل کمبودی برای تهیه و استفاده از کاغذ احساس نمی شود

منبع: ایرنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها