وزیر نیرو:

کشور کم آبی هستیم/ ایجاد ظرفیت لازم برای مهار آب‌های کشور

 وزیر نیرو با تاکید بر لزوم ایجاد ظرفیت لازم برای مهار آب‌ها در سطح کشور گفت: ایران کشور کم‌آبی است و باید مدیریت خوب و مناسبی در استفاده از آب داشته باشیم.

کشور کم آبی هستیم/ ایجاد ظرفیت لازم برای مهار آب‌های کشور

رضا اردکانیان صبح پنجشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی سد خائیز در شهرستان تنگستان استان بوشهر اظهار داشت: امروز در جشن آغاز پروژه بسیار مهمی در استان بوشهر شرکت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه کشور کم‌آبی هستیم، اضافه کرد: کشور ما دارای یک تمدن بسیار بزرگ است که خیلی‌ها به این وضعیت و موقعیت کشور ما رشک می‌ورزند.

وزیر نیرو تصریح کرد: وظیفه عمومی همه مردم این است که با تمام وجود با کم‌آبی سازگاری داشته باشیم و نحوه برخورد با آب و مدیریت و مصرف آن را کنترل داشته باشیم و این وظیفه‌ای است که هر ایرانی باید به درستی انجام دهد.

اردکانیان با بیان اینکه ایجاد ظرفیت لازم برای مهار آب‌های این سرزمین یک ضرورت است، خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌های بزرگ نباید تحت تاثیر مشکلات قرار گیرد.

وی به وضعیت ساخت سد در سطح کشور و جهان اشاره کرد و ادامه داد: در نیمه اول قرن بیستم بیش از ۴۶ هزار سد بزرگ در دنیا ساخته شد و بعد از آن به سایر مسائل مهم بین المللی پرداخته شد.

منبع: مهر

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها