عمده مشکل گمرک دوغارون از طرف افغانستان است

مدیرکل گمرک دوغارون گفت: مشکل اصلی توقف کامیون‌ها در این مرز مربوط به گمرک افغانستان بوده، به طوری که یکی از دلایل ازدحام نبود تعداد کافی باسکول در افغانستان است.

عمده مشکل گمرک دوغارون از طرف افغانستان است

محمد کوهگرد در حاشیه بازدید خبرنگاران از پایانه مرزی دوغارون با اشاره به اینکه 10 باسکول در گمرک فعال است، عنوان کرد: هم‌اکنون 10 باسکول در گمرک، منطقه ویژه دوغارون و بازارچه مرزی دوغارون فعال بوده که سه طریق کامیون‌های ترانزیتی و صادراتی را به افغانستان ارسال می‌شود، از این جهت در گمرک افغانستان تنها یک دستگاه باسکول در دارد که این امر باعث شلوغی کامیون‌ها در پشت مرز شده است.

وی در خصوص ثبت C.M.R عنوان کرد: مشکل دیگر در افغانستان مدت زمان ثبت طولانیCMR است که در خصوص حل این مشکل جلساتی بین دوطرف برگذار شده اما شاهد اقدامی از طرف افغانستان نبوده‌ایم.

مدیرکل گمرک دوغارون در خصوص دستگاه ایکس‌ری، بیان کرد: دستگاه ایکس‌ری که برای اسکن کامیون‌ها در گمرک دوغارون استفاده می‌شود یکی از پرسرعت ترین دستگاه‌ها بوده به طوری که در یک روز شاهد کنترل 320 دستگاه کامیون هستیم که امار بسیار مطلوبی در کل کشور محسوب می‌شود.

کوه‌گرد افزود: روز سه شنبه 200 کامیون از گمرک دوغارون، 120 کامیون از منطقه ویژه دوغارون و 40 دستگاه کامیون از بازارچه مرزی این منطقه به افغانستان حرکت کرده است.

وی با بیان اینکه گمرک دوغارون سابقه‌ای 100 ساله دارد، عنوان کرد: روزانه حدود چهار هزار نفر و در مواقع خاص مثل ایاد و مناسبت‌های مذهبی تعداد افراد بیشتری در این مرز تردد می کنند، همچنین سالانه 1.5 میلیارد دلار صادرات، 3 میلیارد دلار ترانزیت خروجی و 20 میلیون دلار واردات در این مرز صورت می‌گیرد.


منبع: ایسنا

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها