آیا دولت تونس در شُرف سقوط است؟

برخی از اعضای حزب نداء تونس معتقدند که دولت

آیا دولت تونس در شُرف سقوط است؟

شخصیت‌های سیاسی در تونس اخیرا مواضع خود را درباره امکان تشکل دولت جدید تونس اعلام کردند.

برخی احزاب تونسی که سند "قرطاج" را امضاء کرده‌اند، مواضع خود را در قبال مسئله برکناری یوسف الشاهد نخست‌وزیر فعلی تونس یا عدم برکناری وی را اعلام کردند.

حزب نداء تونس، اتحادیه عمومی مشاغل تونس، اتحادیه "زن"، و اتحاد میهنی آزاد روز سه شنبه تمایل خود برای تغییر دولت الشاهد را اعلام کردند و این در حالی است که حزب النهضة، حزب "المبادرة"، حزب "المسار" و برخی دیگر از احزاب بر مخالفت خود با تغییر الشاهد تاکید کردند.

روزنامه العربی الجدید، به نقل از منابعی ویژه تاکید کردند که حافظ قائد السبسی رئیس حزب نداء تونس، تمایل به برکناری الشاهد دارد.

برخی منابع حزبی نیز اعلام کردند که مواضع مخالفان باقی ماندن شاهد بر سر قدرت نهایی نشده است و این مواضع از رهبران طراز اول احزاب اعلام نشده است.

از سوی دیگر "سعیده قراش" سخنگوی ریاست‌جمهوری تونس گفت که باقی ماندن نخست‌وزیر و یا برکناری او به نشست آتی کمیته عالی طرف‌های امضا کننده سند قرطاج موکول شده است.

روزنامه العربی الجدید نوشت که بر اساس اطلاعات ویژه‌ای که به دست آورده است، مسأله برکناری الشاهد قطعی شده است و این مسئله در انتظار مواضع الباجی قائد السبسی که تاکنون سکوت پیشه کرده است.

برخی از اعضای حزب نداء تونس معتقدند که دولت الشاهد دلیل اصلی کاهش محبویت این حزب و نتایج انتخابات اخیر شوراهای شهر است.

منبع: تسنیم

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها