در نشست تخصصی بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن مطرح شد؛

زمینه‌سازی ظهور امام عصر (عج) محدود به جغرافیای و دین خاصی نیست

مدیرعامل بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) با بیان اینکه در زمان ظهور امام عصر (عج) ایشان بر تمام جهان حکومت می‌کند و تمام بشریت از ثمرات حکومت ایشان بهره‌مند می‌شوند،

زمینه‌سازی ظهور امام عصر (عج) محدود به جغرافیای و دین خاصی نیست

گفت: ما باید بدانیم که زمینه‌سازی برای ظهور امام عصر (عج) تنها محدود به جغرافیای خاص و دین خاصی نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود متوسل شامگاه چهارشنبه (دوم خردادماه) در دومین نشست بخش عترت تخصصی دانشگاه‌ها با موضوع ویژگی‌های جامعه منتظر و با طرح سوالی از قرآن که آیا نام امام زمان (عج) در قرآن آمده است، اظهار کرد: در آیه ۵۵ سوره نور به ظهور حضرت مهدی (عج) اشاره شده است؛ همان‌طور که در قرآن نام حضرت علی (ع) آمده است. خداوند در قرآن به بندگان صالح وعده‌هایی می‌دهد که بخشی از آنها مربوط به صدر اسلام و بخشی مربوط به آینده و قیامت است. در میان آیات برخی فقط مربوط به دنیا است اما هنوز وقت آن نرسیده است و آن وعده خداوند برای جانشینی و حکومت بندگان صالح و متدین بر روی زمین است.

مدیرعامل بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) در ادامه با طرح این سوال که آیا در طول ۱۴۰۰ سال گذشته این وعده خداوند محقق شده است، تصریح کرد: ممکن است برخی از مومنان در بخشی از زمین خلافت کرده باشند اما در این آیه به این نکته اشاره شده است که در سراسر زمین و نه در بخشی از زمین این وعده محقق می‌شود، پس تاکنون این وعده محقق نشده است. خداوند در آیات دیگری نیز وعده‌هایی داده است که از جمله آنها حاکم شدن دین خدا یعنی دینی که مورد پذیرش خداوند است در زمین است. وعده بعدی غلبه دین اسلام بر دیگر ادیان هم از منظر منطق و هم از منظر استدلال است که در حال حاضر این بخش محقق شده است. وعده سومی که خداوند بشارت می‌دهد جایگزین شدن و حاکم شدن امید و امنیت در زمین به جای ترس و ناامیدی در زمین است.

وی یادآور شد: در حال حاضر مومنان وظیفه‌ای دارند. عده‌ای بر این باورند که باید صبر کنیم و اقدامی انجام ندهیم و تا زمانی که تحقق وعده خداوند فرا برسد. همانند قوم بنی‌اسرائیل که به حضرت موسی گفتند شما و خدای خود به جنگ فرعون بروید ما پس از پیروزی به شما ملحق خواهیم شد. اما وظیفه مومنان حقیقی و منتظران واقعی ظهور این است که علاوه بر تلاش برای افزایش معرفت و مودت زمینه‌های ظهور امام عصر را فراهم کنند. این زمینه‌سازی بدون هزینه نیست. ما در طول انقلاب و در دوران دفاع مقدس هزینه‌های سنگینی را برای تحقق انقلاب دادیم. باید این نکته را مدنظر داشته باشیم که نگاه به موضوع مهدویت نگاهی محدود به یک قوم و یا مذهب نیست بلکه این تفکری جهانی است و در هر جا باید نسبت به ترویج فرهنگ مهدویت اقدام کنیم. پس از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی برخی بر این باورند که با توجه به پیروزی انقلاب اسلامی کار تمام شده است اما در اصل کار تازه شروع شده است. خداوند به بندگان صالح نشان داد که اگر در راه زمینه‌سازی ظهور امام زمان (عج) گام بردارید شما را یاری خواهد کرد و در بین سخنان و بیانات مقام معظم رهبری همواره انقلابی بودن و انقلابی ماندن مطرح شده است.

مدیرعامل بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) در ادامه با بیان اینکه هدف انقلاب اسلامی تنها برچیدن حکومت شاهنشاهی و برپایی حکومت اسلامی نبود. اینها لازم بود اما باید هدفی والاتر که زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان (عج) را داشته باشیم و در این مسیر گام برداریم. برخی امروز انتقاد می‌کنند که چرا جوانان ایرانی در سوریه حضور پیدا می‌کنند. در زمان جنگ نیز عده‌ای می‌گفتند که چرا یک جوان مشهدی باید در مرز بجنگد. همان تفکر امروز می‌گوید چرا جوانان ما باید در سوریه و عراق شهید شوند. از آنجایی که امام عصر (عج) پس از ظهور بر تمام جهان حکومت خواهد کرد و همه بشریت از ثمرات حکومت ایشان بهره می‌برند ما نیز باید بدانیم برای زمینه‌سازی ظهور امام عصر (عج) نباید تنها خود را به محدوده جغرافیایی خاص و دین خاصی محدود کنیم.

منبع: ایسنا

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    بزرگترین خطای دین شناسی بشری چیست؟ --- بزرگترین خطای نابخشودنی دین شناسی نزد متولیان تبلیغ همه ی ادیان الهی بی تفاوتی رایج اکثریت این متولیان نسبت به جهت گیریهای ابتکاری روز افزون مردمی به سوی افزودن فرایند اندیشه های ناقص بشری به اصول حقیقت گرای وحیانی این ادیان است. متاسفانه این جهت گیریها ضمن این که ادیان الهی را از طبیعت الهی بودن محض که راز حقیقت گرایی محض این ادیان است دور می سازد حیثیت حقیقت گرای دین را با آلوده شدن به ابتکارهای ناقص اندیشه های بشر جایز الخطا که به جهان غیب دست رسی ندارد با جهل بشر لوث می سازد. لوث شدن پیوسته ی حیثیت حقیقت گرای دین ساده ی الهی با ابتکارهای بشری جهل آلود دین را روز به روز با افزایش این ابتکارها به بغرنجی غیر قابل درک و گمراه کننده آلوده می سازد. این بلاهای دین زدا و دین سوز همگی بنا به علل و عوامل گوناگونی از بی توجهی و بی تفاوتی متولیان تبلیغ دین به هشدارهای وحیانی است که بشر را نسبت به خطرات دور شدن از از اصول حقیقت گرای دین الهی با گوشزد نقش شیطان در فراهم سازی زمینه های فریبنده ی این دوری و پیامدهای هولناک جذب شدن به این زمینه ها سخت بر حذر می دارند. بشر در این جهان فانی با عقل محدود خود پیوسته یاد می گیرد که برای رسیدن به هر هدفی با روند آزمون و خطا رو به رو است و همیشه باور دارد برای موفق شدن در این آزمونها باید تلاش کند خطاها را به حد اقل برساند و لی آیا بشر در آزمون دین داری نیز اصرار بر چنین تلاش ی را دارد؟؟؟!!! شیطان پلید سوکند یاد کرده بشر را در میدان آزمون دین داری همیشه با شکست رو به رو کند و موفقیت را با ترفندهای پیچیده ی خود حتی در لباس دین از بشر بستا ند. آیا اکثریت بشر در طول تاریخ بشری برای گریز و رهایی از ترفندهای پیچیده و هلاکت بار شیطان پلید و قتی را برای اندیشیدن در این ترفندها تعیین می کند و برای نجات ابدی خود از این ترفندها در جست و جوی راهی هست؟؟؟!!! برای پذیرفته شدن عبادت بشر نزد خداوند مهربان دانای مطلق همیشه این عبادت باید بی وقفه با آگاهی و با مجاهدت سخت بشر برای غلبه بر ترفندهای پیچیده ی شیطان همراه باشد. سختی این تلاش برای مسلمانان با آگاهی به شناختهای فرهنگ دین داری قرآنی و پایبندی و عمل به این شناختها بی تردید آسان و شیرین می گردد. صداقت در ولایت مداری و مودت عترت پیامبر (ص) و پیروی درست از سنت و سیرت آن حضرت و سنت و سیرت اهل بیت او (ع) فقط با آگاهی انسان مسلمان به شناختهای فرهنگ مذکور و پایبندی و عمل عالمانه ی خرد گرا به این شناختها امکان پذیر و بی آلایش و بی خطا خواهد بود. بی توجهی به این شناختها و خرد گریزی ، ولایت مداری و مودت و دین داری را نابود می سازند و انسان مسلمان را بنا به هشدارهای صریح قرآن قطعا در قیامت به از دست دادن آثار همه ی کارهای نیک خود رو به رو خواهند ساخت(آیات 102- 106سوره کهف). قرآن تاکید می کند دینی که با بی توجهی و بی تفاوتی به این شناختهای وحیانی و با خرد گریزی برگزیده شود هرگز دین خدا نیست و بجز وبال و تباهی سرانجام دیگری برای بشر ندارد ( رجوع کنید به همه ی آیات قرآنی که در آنها فعل : « تُتْلَى » آمده است.

  • ناشناس
    0

    فلسفه بافی بشری دین خداوند را بغرنج و درک ناپذیر می سازد --- مهدی موعود (عج) انشاء الله می آید که برای آخرین بار بشر را به احکام و اعتقادات خرد گرای حیات بخش و بی آلایش دین خداوند در قرآن کریم آگاه سازد. خداوند دانای مطلق ضمن دادن نوید بر پا شدن حکومت صالحان روی زمین هیچ تقدیری را برای نجات همیشگی همه ی بشر در این دنیا و نابود شدن گناه از روی زمین بجز با پیروی کامل و صادقانه و با ایمان بشر از این احکام و اعتقادات گوشزد نکرده است و چنین پیروی کاملی را نیز بعلت وجود شیطان و نفس اماره ، قرآن تلویحا در آیاتی چند منتفی دانسته است. قرار نیست مهدی موعود بر خلاف سنت الهی به امتحان گذاشتن سطح پایبندی بشر به احکام و اعتقادات دین الهی در این دنیا و تعیین سطح پاداش و مجازات بر نتیجه ی این آزمون این سنت الهی را ، با نجات همیشگی بشریت ، از روی زمین برچیند. متاسفانه بیگانه ماندن دین داران و دین شناسان با داده های رسای سرشت نشین شناختهای فرهنگ دین داری قرآنی آنان را از شناخت لازمه های خداپسندانه دین داری محروم می سازد و در اسارت فلسفه بافیهای گوناگون ناقص ذهن بی نهایت ناتوان بشر برای همیشه گرفتار می کند. خداوند بشر را با ارسال پیامبران موظف ساخته خود با ایمان و پایبندی و عمل به احکام و اعتقادات سرشت نشین و بی آلایش دین اصیل الهی برای نجات خویشتن خویش از پیامدهای انحرافها و کج رویهای گوناگون در حد توان تلاش کند و بجز پیامدهای و نتیجه ی سطح و کیفیت پایبندی و عمل بشر به این وظیفه در قرآن کریم هیچ تقدیر دیگری را برای بشر در این دنیا تعیین نکرده است.

  • ناشناس
    0

    خداوند مهربان!!! ما را ازاین بیغوله ی تاریک قرآن گریز شبهات که سکوت بی منطق دین شناسان در آن قرار می دهد رهایی بخش.آمین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها