دستیار صوتی مایکروسافت با هوش مصنوعی جید شبیه ‌تر به انسان صحبت می‌کند

مایکروسافت در تلاش است تا استارتاپ semantic machines را که در زمینه مکالمه مبتنی بر هوش مصنوعی فعالیت می‌کند به تصاحب خود در آورد.

دستیار صوتی مایکروسافت با هوش مصنوعی جید شبیه ‌تر به انسان صحبت می‌کند

به این امید که بات‌ها و دستیاران هوشمندش از جمله Cortana از قابلیت صدا و پاسخگویی مشابه‌تری به انسان برخوردار شوند. سمانتیک ماشین که در سال 2014 تاسیس شد، با استفاده از یادگیری ماشینی ربات‌هایی تولید می‌کند که قادرند به شیوه ای طبیعی‌تر به درخواست‌ها پاسخ دهند. این استارتاپ توسط دان کلاین، استاد دانشگاه برکلی کالیفرنیا، و لری گلیک، سخنگوی ارشد سابق اپل، که هر دو از پیشگامان مکالمه مبتنی بر هوش مصنوعی هستند رهبری می شود.

به دست آوردن این مالکیت، مایکروسافت را قادر خواهد ساخت تا کورتانا را تا حد بات موفقش یعنی Azure ، که توسط 300،000 توسعه دهنده مورد استفاده قرار می گیرد، بهبود دهد. مایکروسافت در کورتانا از صدای انسانی بهره برده و برای ایجاد عناصر بصری مشابه چشم انسان با شرکت 343 Industries همکاری کرده است. باید یادآور شویم که در سال 2014 از جین تیلور بازیگر برای تولید صدای کورتانا کمک گرفت.

مدیر فناوری بخش تحقیقات و هوش مصنوعی مایکروسافت گفت: «با کسب ابزارهای سمانتیک ماشینز، مرکز مکالمه مبتنی بر هوش مصنوعی در برکلی ایجاد خواهیم کرد تا مرزهای اقدامات ممکن در تعامل کلامی را جابجا کنیم.»

گوگل نیز در حال کار روی پروژه‌های هوش مصنوعی مشابهی است، با این هدف که بتواند شبیه‌ترین عملکرد به انسان را ایجاد کند. این غول جستجو در اوایل ماه جاری با نمایش عملکرد Google Duplex خود نشان داد که گوگل اسیستنت چگونه قادر است از طرف کاربران گوگل با کسب و کارها تماس برقرار کند و به عنوان مثال به رزرو وقت آرایشگاه یا رستوران بپردازد. البته لازم به ذکر است که این نمایش گوگل باعث به وجود آمدن نگرانی‌های اجتماعی و اخلاقی شد. از طرف دیگر مایکروسافت نیز به علت واکنش‌های نژادپرستانه بات Twitter Tay خود، در حال حاضر با مشکلات خاص خود در زمینه هوش مصنوعی دست به گریبان است . بنابراین به سادگی می‌توان تصور کرد که مایکروسافت چه دقت و وسواسی در مورد دستاوردهای آینده‌اش به خرج می‌دهد، دستاوردهایی که با در اختیار گرفتن سمانتیک ماشینز خواهد داشت.

منبع: جی اس ام

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها