افزایش ابر و وزش باد در گیلان/ وقوع رعد و برق دور از انتظار نیست

کارشناس اداره کل هواشناسی گیلان با اشاره به شکل گیری جریانات جنوبی در استان طی ساعات آینده، گفت: افزایش ابر، وزش باد و همچنین احتمال رگبار و رعد و برق در این استان دور از انتظار نیست.

افزایش ابر و وزش باد در گیلان/ وقوع رعد و برق دور از انتظار نیست

مازیار غلامی با اشاره به شرایط جوی استان گیلان، اظهار کرد: تحلیل نقشه های هواشناسی نشان دهنده شکل گیری جریانات جنوبی و روند افزایش دما نسبی تا پایان هفته جاری در استان است.

وی با بیان اینکه براین اساس گاهی با گذر امواج ناپایدار شرایط برای وقوع رگبار و رعد و برق طی ۴۸ ساعت آینده به ویژه برای ارتفاعات غربی، شرقی و مرکزی و دامنه های استان فراهم می شود، افزود: این شرایط در نواحی جلگه ای کمتر رخ می دهد.

کارشناس اداره کل هواشناسی گیلان در ادامه خاطرنشان کرد: براساس الگوهای هواشناسی هوای استان گیلان طی ساعات پایانی امروز و همچنین فردا صاف تا نیمه ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد، رگبارها و رعد و برق همراه خواهد بود.

وی یادآورشد: وقوع رگبار و رعد و برق در گاهی اوقات در ارتفاعات و دامنه های استان شدید است.

غلامی با بیان اینکه این شرایط برای روز جمعه نیز ادامه دارد، تصریح کرد: در روزهای پنج شنبه و جمعه دمای هوا در استان گیلان افزایش یک تا دو درجه می یابد.

وی اظهار کرد: اگر الگوهای هواشناسی استان بر همین اساس باقی بماند برای غروب و شب شنبه و یکشنبه هفته آتی توده هوای خنگ و بارشی وارد استان شود.


منبع: مهر

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها