اختراع دستگاه مکانیزه دان کن زرشک در بيرجند

مخترع جوان بیرجندی دستگاه مکانیزه

مجید توکلی راد مخترع این دستگاه گفت: تفاوت این دستگاه با نمونه اختراع دستگاه مکانیزه دان کن زرشک تازههای مشابه، در مکانیزه بودن آن است و در این نوآوری، دست دیگر در چرخه دان کردن زرشک دخالتی ندارد.
وی با بیان اینکه این دستگاه به کمک دو تمسه، شاخه ها را به قسمت ویبره دستگاه هدایت میکند افزود : دستگاه مکانیزه دان کن زرشک تازه، شاخه های زرشک را با کیفیت قابل قبول و سرعتی بالاتر از سرعت دستگاه های موجود در بازار دان می کند به طوری که در هر ساعت، 100 کیلوگرم بیشتر از دستگاه های مشابه خود، زرشک های تازه را دان می کند.
در دستگاه های مشابه، شاخه های زرشک با دست به داخل دستگاه هدایت و تکان داده می شود.
مجید توکلی، هزینه ساخت این دستگاه را 3 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: برای ساخت دستگاه مکانیزه دان کن زرشک تازه یک سال و نیم زمان صرف کرده ام.
این مهندس نقشه کشی و طراحی صنعتی با بیان اینکه ساخت اینگونه دستگاهها نقش به سزایی در رونق فرآوری محصولات استراتژیک خراسان جنوبی دارد، از سرمایه گذاران و مسئولان خواست او و دیگر مخترعان را در تجاری سازی اختراعاتشان یاری کنند.
قیمت دستگاه مکانیزه دان کن زرشک تازه 2 میلیون و500 هزار تومان و نسبت به سایر دستگاههای مشابه 500 هزار تومان ارزانتر است.
دستگاه مکانیزه دان کن زرشک تازه به شماره 81954 ثبت اختراع شده است.
دستگاه بافت برجسته روی گونی از دیگر اختراعات این مخترع بیرجندی است.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها