رئیس دانشگاه پیام‌نور کرمانشاه:

شهریه دانشجویان زلزله‌زده دانشگاه پیام نور به ازای هر واحد، 1000 تومان شد

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان کرمانشاه گفت‌: دانشجویان کارشناسی ساکن در مناطق زلزله‌زده استان در راستای بخشودگی 90 درصدی شهریه، به ازای هر واحد درسی تنها یک‌هزار تومان پرداخت می‌کنند.

شهریه دانشجویان زلزله‌زده دانشگاه پیام نور به ازای هر واحد، 1000 تومان شد

بهمن سعیدی‌پور در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز در سالن جلسات دانشگاه پیام نور برگزار شد، از بخشودگی 90 درصدی شهریه یک ترم تحصیلی برای‌ 6 هزار دانشجوی مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور مناطق زلزله‌زده خبر داد.

رئیس دانشگاه پیام نور کرمانشاه اظهار داشت: دانشجویان ساکن در 9 شهرستان زلزله‌زده استان (سرپل‌ذهاب، قصرشیرین، گیلان‌غرب، اسلام آبادغرب، ثلاث باباجانی، دالاهو، روانسر، جوانرود و پاوه) در راستای این بخشودگی به ازای هر واحد درسی تنها یک‌هزار تومان شهریه پرداخت می‌کنند.

وی میزان بخشودگی شهریه دانشجویان زلزله‌زده را معادل 45 میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: همچنین به کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه پیام نور این مناطق، 200 میلیون ریال تسهیلات با سود چهار درصد با هماهنگی با سازمان مرکزی اعطا می‌شود.

سعیدی‌پور مهمترین مشکل نظام آموزشی را عدم مهارت‌آموزی دانشجوبان و ارایه مدرک دانست و افزود: تا زمانی که در نظام آموزشی مهارت‌آموزی نداشته باشیم، مشکلات جامعه از جمله مشکل بیکاری حل نمی‌شود.

رئیس دانشگاه پیام نور کرمانشاه با بیان اینکه آمار بالای بیکاری ناشی از عدم ارتباط موثر بین یافته‌های ذهنی و مهارتی است، افزود: مهارت‌آموزی حلقه گمشده در نظام آموزشی ما است.

سعیدی‌پور به مطرح بودن تئوری محوری در یادگیری نظام آموزشی اشاره و بیان کرد: شناخت علاقه موجب موفقیت افراد می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت چهار دانشیار در مراکز پیام نور استان، خاطرنشان کرد: مقاله فرامرز سهیلی، دانشیار گروه کتابداری دانشگاه پیام نور کرمانشاه در پایگاه ISA به عنوتن مقاله داغ یا پر استناد در سال 2018 انتخاب شده است.

این مسؤول در ادامه این نشست به موفقیت دانشجویان دانشگاه پیام نور استان در المپیاد ورزشی پسران دانشگاه‌های پیام نور کشور که اردیبهشت‌ماه امسال در آبادان برگزار شد، اشاره و کسب جایگاه نخست در رشته کشتی آزاد، سکوی دوم کشتی فرنگی و جایگاه چهارم در رشته دو ومیدانی را نتایج این مسابقات اعلام کرد.

گفتنی است، در پایان از دانشجویانی که در المپیاد ورزشی موفق به کسب مقام شده بودن با اهدا لوح سپاس از سوی رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه تجلیل به عمل آمد.

منبع:فارس

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها