مسمومیت با قارچ‌های خودرو در زنجان به 106 نفر رسید

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان اظهار کرد: آمار مسمومیت با قارچ‌های خودرو به 106 نفر رسید.

مسمومیت با قارچ‌های خودرو در زنجان به 106 نفر رسید

اصغر جعفری با اشاره به اینکه آمار مسمومیت با قارچ در استان زنجان تا امروز 2 خرداد، برابر با 106 نفر بوده است، گفت: از این تعداد 54 نفر خانم و 52 نفر آقا بودند .

وی ادامه داد: از این تعداد، افراد بستری شده در استان 2 نفر بیمارستان ولیعصر (عج) و افراد بستری شده خارج از استان 7 نفر بوده‌اند که 3 نفر در بیمارستان لقمان تهران و 4 نفر نمازی شیراز است .

جعفری با اشاره به اینکه خوشبختانه هیچ فرد فوتی یا مستعد پیوند کبد در استان وجود ندارد، گفت: از مصرف قارچ‌های کوهی و خودرو که به‌صورت فله‌ای توسط افراد عادی در بازارچه‌ها و کنار جاده‌ها به فروش می‌رسد خودداری کرده و فقط از قارچ‌های پرورشی با بسته‌بندی بهداشتی استفاده کنید .

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان افزود: مصرف و حتی لمس قارچ های سمی می‌تواند باعث بروز مسمومیت، نارسایی کبدی و حتی مرگ شود. تنها از قارچ هایی که در فروشگاه های معتبر و در بسته بندی های بهداشتی عرضه می شوند، استفاده کنید .

وی با اشاره به اینکه، قارچ‌های سمی از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به قارچ‌های خوراکی دارند، تصریح کرد: شناسایی و تشخیص قارچ‌های خوراکی و نوع سمی از طریق شکل و خصوصیات ظاهری امکان‌پذیر نبوده و فقط در آزمایشگاه میسر است .

این مسئول خاطرنشان کرد: به توصیه‌های برخی افراد عادی در تشخیص انواع سمی از خوراکی قارچ توجه نکنید. شناسایی انواع خوراکی قارچ بر اساس خصوصیات ظاهری مانند شکل، رنگ، بو، قوام و مزه امکان‌پذیر نیست.


منبع: ایسنا

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها