هشدار روسیه و ژاپن به آمریکا برای تلافی یک میلیارد دلاری

اسناد تنظیم شده در سازمان تجارت جهانی نشان می‌دهد روسیه و ژاپن هشدار داده‌اند که با وضع تعرفه‌هایی به ارزش مجموعا یک میلیارد دلار، علیه تعرفه‌های آمریکا برای واردات فولاد و آلومینیوم تلافی خواهند کرد.

هشدار روسیه و ژاپن به آمریکا برای تلافی یک میلیارد دلاری

پیش از روسیه و ژاپن، اتحادیه اروپا و چین به آمریکا نسبت به هزینه تعرفه‌هایی که در نظر گرفته است، هشدار داده اند.

روسیه اعلام کرده که طرح تعرفه‌های آمریکا ۵۳۸ میلیون دلار به تعرفه‌های صادرات سالانه این کشور اضافه می کند در حالی که ژاپن این میزان را ۴۴۰ میلیون دلار تخمین زده است. هر دو کشور اعلام کرده اند که حق دارند به همین میزان روی صادرات کالاهای آمریکایی تعرفه وضع کنند. با این حال هیچ کدام به کالاهایی که ممکن است هدف بگیرند اشاره‌ای نکرده‌اند.

دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا به بهانه امنیت ملی، تعرفه ۲۵ درصدی برای واردات فولاد و تعرفه ۱۰ درصدی برای واردات آلومینیوم وضع کرده است. در میان شرکای تجاری آمریکا اتحادیه اروپا تا اول ژوئن معافیت موقتی گرفته است. کانادا، مکزیک، استرالیا، برزیل و کره جنوبی نیز معافیت موقتی گرفته اند و معافیت کره جنوبی به مدت نامعلومی تمدید شده است.

از سوی دیگر هند، روسیه، نروژ، سنگاپور، سوئیس، ترکیه و ونزوئلا و چین نگرانی و یاس خود را نسبت به تعرفه‌های آمریکا برای واردات فلزات ابراز کرده اند.

منبع: ایسنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها