سیستم تشخیص چهره چینی‌ها باز هم موفق عمل کرد/ دستگیری مظنون در کنسرت موسیقی برای سومین بار

دوربین های مبتنی بر هوش مصنوعی و مدار بسته چین بار دیگر موفق شدند یک مظنون را از بین صدها نفر شناسایی کنند. این مظنون در حال خروج از یک سالن کنسرت بود که توسط نیروهای امنیتی به سرعت وی را دستگیر کردند.

سیستم تشخیص چهره چینی‌ها باز هم موفق عمل کرد/ دستگیری مظنون در کنسرت موسیقی برای سومین بار

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، دوربین های مدار بسته مبتنی بر هوش مصنوعی در چین باز هم ثابت کردند که هوش مصنوعی قابلیت هایی فراتر از انتظار دارد.

این مظنون در حال خروج از یک سالن کنسرت بود که توسط نیروهای امنیتی به سرعت وی را دستگیر کردند.
درواقع به نظر می رسد بر خلاف برخی دیگر از کشورها مثل بریتانیا که فناوری های تشخیص چهر را ناکارامد می دانند، این نوع فناوری ها در چین جوابگوی نیازهای نیروهای پلیس است. در حال حاضر سیستم های مبتنی بر تشخیص چهره در چین بسیار کارامد است و حتی برخی شهروندان آن را با سریال تخیلی «آینه سیاه»، مشابه می دانند.

اما ماجرا از چه قرار بود؟ دوربین های تشخیص چهره در یک کنسرت موسیقی آخرهفته در استان ژجیانگ، شرق چین، مردی به نام "یو" را که از مدت ها پیش تحت تعقیب بود به راحتی شناسایی کردند. مقامات چینی از سال 2015 این فرد را تحت تعقیب داشتند و بالاخره حدود 700 کیلومتر (435 مایل) دورتر از محلی که به دنبالش می گشتند با کمک تکنولوژی تشخیص چهره او را یافتند.

یکی از مثامات پلیس در این خصوص می گوید: چند ثانیه بعد از عبور وی از محفظه امنیتی سیستم ما هشدار داد که او یک فرد مظنون است.

این سومین بار است که تکنولوژی تشخیص چهره چین طی 2 ماه گذشته موفق شده در کنسرت های موسیقی مظنونین را دستگیر کنند. به نظر می رسد خواننده محبوب چینی ها جکی چون به نوعی عجیب و غریب تبدیل به دستیار نامرئی نیروهای پلیس شده است.
به گزارش شبکه سی سی تی وی چین، تا سال 2020 از بیش از 600 میلیون دوربین مداربسته مبتنی بر هوش مصنوعی در سراسر چین رونمایی خواهد شد.

این بخشی از تمرکز کشور چین در نظارت بر شهروندان خود با تکنولوژی هایی مانند تشخیص چهره، هوش مصنوعی، عینک های هوشمند و موارد دیگر است. در نهایت این کشور قصد دارد تا سال 2020،بالغ بر 1.4 میلیارد شهروند خود را به عنوان یک امتیاز شخصی، بر اساس رفتار آنها بررسی کند.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها