مرد شماره یک بدمینتون ایران: ورزش حرفه ای آینده ورزشکار را تامین نمی‌کند

مهران شهبازی معتقد است ورزش حرفه ای نمی‌تواند آینده ورزشکاران ایرانی را تامین کند.

مرد شماره یک بدمینتون ایران: ورزش حرفه ای آینده ورزشکار را تامین نمی‌کند

«مهران شهبازی» ورزشکاری از دنیای راکت به دستان بدمینتون است که در سال 75 در شهرستان دیواندره به دنیا آمد و ورزش را به‌واسطه شغل پدر در سالن‌های ورزشی به همراه برادرانش در سال 83 زیر نظر «فریق عبدی» مربی اش آغاز کرد.

وی شرایط تمرین کردن در یک شهرستان کوچک را سخت توصیف و عنوان کرد: ورزشکاری که می‌خواهد آینده‌ ورزشی خود را رونق بخشد و در بالاترین سطح قرار گیرد باید امکانات حرفه‌ای در اختیار داشته باشد ولی متأسفانه در شهر کوچکی همچون دیواندره این امکانات فراهم نیست.

مرد شماره یک بدمینتون ایران: ورزش حرفه ای آینده ورزشکار را تامین نمی‌کند

او در ادامه تصریح کرد: تنها چیزی که امروزه باعث شده است که شهرستان دیواندره در تمام کشور در رشته بدمینتون شناخته شود داشتن یک مربی حرفه‌ای همچون آقای عبدی است که با تمام کمبودها، اصول و فنون پایه این رشته را آموزش می‌دهد.

شهبازی که در اولین مسابقه خود در سال 87 توانسته بود قهرمانی ایران را یدک بکشد، در خصوص افتخارات خود گفت: از سال 87 تاکنون در تمام رده‌های سنی عنوان دار بوده‌ام و در کارنامه ورزشی خود نیز کسب مقام سوم تورنمنت اربیل و نایب‌قهرمانی در کشور کنیا را دارم.

مرد شماره یک بدمینتون کشور از حمایت مسئولین ورزش استان ابراز رضایت کرد و افزود: خوشبختانه امروزه بر رأس ورزش استان کردستان فردی قرار دارد که خود دوران قهرمانی را طی کرده و شرایط یک قهرمان و مشکلات آن را به‌خوبی درک می‌کند و بر همین اساس همیشه در تمام مواقع پیگیر فعالیت قهرمانان بوده و آن‌ها را از نظر مالی حمایت کرده است.

وی همچنین گفت: بدمینتون استان کردستان در گذشته حال خوشی نداشت ولی خوشبختانه با آمدن «محمود مرادی» این مشکل بر طرف شده است و می‌توان شاهد آینده‌ای روشن برای این رشته باشیم.

مرد شماره یک بدمینتون ایران: ورزش حرفه ای آینده ورزشکار را تامین نمی‌کند

شهبازی در خصوص انتخاب وی برای بازیهای آسیایی جاکارتا به خبرنگار ایسنا، گفت: برای رویداد مهم آسیایی جاکارتا تنها یک نماینده خانم و یک آقا می‌توانند در این رقابت‌ها حضور پیدا کنند و خوشبختانه با انجام رقابت‌های متعدد و کسب عنوان‌های مختلف توانستم جواز حضور را کسب کنم تا به‌عنوان تنها نماینده مرد کشور در این رشته، انتخاب شوم.

این ملی‌پوش بدمینتون در خصوص دنیای قهرمانی می‌گوید: دنیای قهرمانی روزی به پایان می‌رسد و قهرمان اصلی فردی است که بتواند به‌عنوان یک پهلوان باقی بماند ولی با تمام این اوصاف باید مسئولین امر نگاه ویژه‌ای در خصوص دوران بعد از قهرمانی یک ورزشکار داشته باشند.

شهبازی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایسنا در خصوص اینکه توصیه اش به جوانانی که می‌خواهند راه یک قهرمان را ادامه بدهند چیست، تصریح کرد: افرادی که می‌خواهند ورزش قهرمانی را دنبال کنند هیچ‌گاه درس را فدای ورزش نکنند چراکه امروزه در کشور ما شرایطی پیش‌آمده است که یک قهرمان بعد از دوران قهرمانی از گردونه توجهات خارج می‌شود و به‌مرور زمان از لحاظ مالی با مشکل مواجه می‌شود و بر همین اساس ورزش حرفه‌ای نمی‌تواند آینده یک ورزشکار را تأمین کند.


منبع: ایسنا

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها