چند نکته کاربردی برای بهتر امتحان دادن

مسلماً شما برای آنکه بتوانید نتیجه‌ی مطلوبی از امتحانات خود بگیرید، لازم است که پیش از آن دروستان را مطالعه کرده و ساعت‌ها به تمرین و مرور آنها پرداخته باشید.

چند نکته کاربردی برای بهتر امتحان دادن

چند نکته کلیدی در این زمینه وجود دارد که می‌توان با تکیه بر آنها، حین امتحان دادن راحت بود و نتایج بهتری رقم زد؛


شب قبل از امتحان خوب بخوابید
تحقیقات نشان می‌دهد اگر شما ۲۱ ساعت بیدار بمانید، توانایی ذهنی شما به شدت کاهش پیدا می‌کند و نمی توانید تمرکز کنید یا مطلبی را به یاد آورید. اگر شما تمام شب را بیدار بمانید و صبح خواب آلود سر جلسه بیایید، حتی اگر شب قبل، سوالات را در اختیار داشته باشید هم از توان لازم برای پاسخ دادن، بهره‌مند نخواهید بود. پس بهتر است شب قبل از امتحان ۸ ساعت کامل بخوابید.

روزانه حداقل ۳۰ دقیقه را به ورزش اختصاص بدهید
بسیاری از افراد موفق ورزشکار می‌کنند و قطعاً شنیده‌اید که عقل سالم در بدن سالم است. ۳۰ دقیقه تمرین روزانه‌ی هوازی می‌توانید چنان در سیستم بدنی، فشار خون و ماهیچه‌ها تاثیرات مطلوبی بگذارد که مسلماً سر جلسه امتحان تاثیرش را مشاهده خواهید کرد. بسیاری از افراد به دلیل کمبود وقت، ورزش خود را در فصل امتحانات تعطیل می‌کنند که می‌تواند کار غلطی باشد چرا که ورزش به شکل فوق العاده‌ای قادر است سطح استرس و نگرانی افراد را پایین آورد.

روی آنچه میدانید تمرکز کنید، نه آنچه نمی دانید
همیشه این احتمال وجود دارد که شما قسمت یا مطلب به خصوصی از درس بهتر فهمیده و درک کرده باشید یا روی یادگیری آن بیشتر وقت صرف کرده باشید. در مقابل ممکن است گاهی قسمتی از مطالب را جا انداخته یا اهمیتی به آنها نداده باشید. حال صرف نظر از سوال‌های مطرح شده، شما باید به خاطر داشته باشید که این شرایط برای همه یکسان است و باید مراقبت باشید سر جلسه‌ی امتحان بخاطر مطالبی که نمی‌دانید خود را سرزنش نکنید. در عوض روی مسائلی که آنها را درک کرده‌اید، تمرکز کرده و سوالات همین بخش‌ها را به درستی پاسخ دهید.

روز امتحان صبحانه‌ی کاملی بخورید
محققان کشف کرده‌اند که ۲۰ تا ۴۰ درصد از کسانی که روز امتحان صبحانه نمی‌خورند، سر جلسه با مشکلات متعددی نظیر بی حالی و عدم تمرکز روبرو می‌شوند. پس بهتر است سحرگاه صبحانه‌ی کاملی نوش جان کنید تا بتوانید با انرژی بیشتری سراغ سوالات بروید.

منبع: بهداشت نیوز

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها