انار ساوه از مرغوب‌ترین محصولات کشاورزی کشور است

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: انار و گل محمدی استان مرکزی از مرغوب‌ترین محصولات کشاورزی کشور است و باید فرآورده‌های این محصولات را صادر کنیم.

انار ساوه از مرغوب‌ترین محصولات کشاورزی کشور است

محمدحسن عصاره با اشاره به اهمیت افزایش ظرفیت کشت و پرورش گیاهان دارویی درراستای ایجاد اشتغال اظهار داشت: کشور ایران با وجود تنوع آب‌ و هوایی و اقلیم متنوع، دارای تنوع گیاهی در هر منطقه با ویژگی‌های خاص است که استفاده از این ظرفیت به شکل مطلوب همچنین گسترش کشت و پرورش گیاهان دارویی می‌تواند رقم قابل ملاحظه‌ای اشتغال در کشور ایجاد کند.

وی افزود: خوشبختانه از 8 هزار گونه گیاهی در کشور 2 هزار و 300 گونه آن گیاه اقتصادی و یا دارویی است که توانایی تحول در رونق اقتصادی را دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: محور صنعت و اقتصاد در این زمینه شامل بازرگانی گیاهان دارویی و فرآورده‌های آنها، تولید فرآورده‌های گیاهان دارویی، نوآوری در تولید محصولات راهبردی، نظام کیفی و تولید محصولات باکیفیت، انتقال تکنولوژی و تولید محصولات گیاهی می‌شود.

عصاره بیان کرد: استان مرکزی هم با قابلیت‌های مطلوب توانایی کشت و پرورش گیاهان دارویی داشته و با برنامه‌های علمی و کارشناسی می‌تواند کشت گیاهان دارویی را در مناطقی که ظرفیت کشت گیاه خاص خوراکی را ندارند جایگزین کند.

وی با اشاره به 11 اقلیم متفاوت در کشور گفت: عصاره وجود این میزان گیاه دارویی زمینه‌ساز رونق صنایع غذایی و دارویی است، در چند سال گذشته با توجه به مزیت‌های گیاهان دارویی کشت این گیاهان رونق گرفته و به یک صنعت درآمدزا تبدیل شده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور عنوان کرد: شناسایی کشت گیاهان دارویی یک صنعت پویا در اقتصاد، اشتغال،کاهش مصرف آب و سلامت محسوب می‌شود و ایران ظرفیت بالایی در کشت این نوع گیاهان دارد و می‌توانیم تلاش بیشتری در تولید و صادرات این محصول داشته باشیم.

عصاره اضافه کرد: انار و گل محمدی استان مرکزی از مرغوب‌ترین محصولات کشاورزی کشور است و باید با تحقیق، بررسی و کمک به تولیدکنندگان و کشاورزان فرآورده‌های این محصولات را صادر کنیم.


منبع: تسنیم

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها