جلیقه‌های ضدگلوله یگان حفاظت محیط زیست بوشهر رونمایی شد

در آیینی به مناسبت روز جهانی تنوع زیستی، از جلیقه‌های ضدگلوله یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر رونمایی شد

جلیقه‌های ضدگلوله یگان حفاظت محیط زیست بوشهر رونمایی شد

حسین دلشب مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ظهر سه‌شنبه در آئین گرامیداشت روز جهانی تنوع زیستی اظهار داشت: تنوع زیستی به معنای تداوم حیات است که نتیجه روند ترکیب و تکامل اشکال گوناگون موجودات زنده طی چند میلیارد سال است.

وی با اشاره به زوایای تنوع زیستی در همه مراحل زندگی خاطرنشان کرد: شیوه‌ای که امروزه ما برای زندگی خود در نظر گرفته‌ایم بزرگترین تهدید برای تنوع زیستی است و این حقیقت امروز برای اکولوژیست‌ها محرز شده است.

دلشب افزود: از جمله تهدیدهای تنوع زیستی می‌توان به تولید بطری‌های یک بار مصرف، مصرف گرایی، توسعه شهری و صنعتی، بهره‌برداری بیش از حد از منابع زنده، استفاده بی مورد و ناآگاهانه از فن‌آوری‌ها، انتقال و جابجایی گونه های گیاهی و جانوری اشاره کرد.

وی اقتصاد سبز را یکی از راهکارهای افزایش توسعه پایدار و حفظ تنوع زیستی عنوان کرد و ادامه داد: اقتصاد سبز ابتکاری است که می‌تواند پاسخگوی چالش‌های متعددی باشد و فرصت‌های گوناگونی برای قرن بیست‌ویکم فراهم کند.

دلشب با تاکید بر لزوم حفظ تنوع زیستی، تصریح کرد: تنوع زیستی پشتیبان سلامت انسان است و اکثریت نزدیک به اتفاق داروهای درمانی ماحصل تنوع زیستی است و از این رو باید بیش از پیش مورد توجه باشد.

منبع: مهر

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها