طرح بهسازی و احیاء بافت تاریخی بشرویه آغاز شد

سرپرست پایگاه بافت تاریخی بشرویه از آغاز طرح ساماندهی، بهسازی و احیاء پایین محله بافت تاریخی بشرویه خبر داد.

طرح بهسازی و احیاء بافت تاریخی بشرویه آغاز شد

کاظم شبنم زاده پیش از ظهر سه شنبه در بازدید از بافت تاریخی بشرویه افزود: پایین محله بافت تاریخی بشرویه یکی از 4 محله تاریخی شهر بشرویه محسوب می شود و بر اساس شواهد موجود قدمت منازل و بناهای تاریخی آن مربوط به دوره قبل از صفوی است.

وی ادامه داد: هر چند ساخت و سازهای اخیر از یک طرف، متروک و خالی از سکنه شدن منازل تاریخی از طرف دیگر و در کنار آن عوامل و آسیب های جوی در وجهه فرهنگی این محله تاثیری سوء برجای گذاشته اما خوشبختانه تعداد نسبتا زیادی اثر تاریخی اعم از منازل، آب انبارها، حصار تاریخی، ابنیه مذهبی و مغازه های سنتی در این محله به چشم می آید.

سرپرست پایگاه بافت تاریخی بشرویه گفت: احیاء محدوده موسوم به پشت سرای سرکه در پایین محله در دستور کار قرار گرفته است و طی تفاهمی که با شهرداری بشرویه منعقد شده ساماندهی از طریق آوار برداری، کف سازی، جداره سازی و مرمت بناهای ارزشمند جزء برنامه های مشترک پایگاه بافت تاریخی و شهرداری بشرویه خواهد بود.

وی ادامه داد: هم اکنون جمع آوری اتلال آواری، استحکام بخشی و بازسازی بخش های آسیب دیده بر اساس الگوهای تاریخی بافت بشرویه در حال اجراست.

شبنم زاده افزود: مرمت و پیاده رو سازی دیوار شهربند، مرمت خانه تاریخی معینی و احیاء آن به عنوان اقامتگاه بومگردی ریگ و آفتاب، مرمت خانه تاریخی علی نژاد و احیاء آن به عنوان اقامتگاه بومگردی عشایر، مرمت خانه تاریخی عطار، مرمت مسجد تاریخی ملاحیدر و مرمت حسینیه تاریخی معیل از جمله برنامه های اجرا شده پایگاه در سالهای اخیر بوده است.

منبع: مهر

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها