موافقت اولیه تولید بنتونیت در شهرستان فردوس صادر شد

رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: شرکت کاوش فرادیس شرق در شهرستان فردوس  موفق به اخذ موافقت اولیه تولید بنتونیت قابل مصرف در خوراک دام، طیور و آبزیان در استان شد.

موافقت اولیه تولید بنتونیت در شهرستان فردوس صادر شد

فاطمه صباغ‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این کارخانه سومین کارخانه تولید بنتونیت در استان است که موفق به دریافت موافقت اولیه شده است اظهارداشت: با پیگیری‌های صورت گرفته مراحل اولیه در این خصوص انجام و موافقت اولیه برای این شرکت صادر شد.

وی گفت: با توجه به اینکه سلامت و بهداشت عمومی و ضررهای اقتصادی احتمالی صنعت دامپروری و تولید محصولات لبنی ناشی از مایکوتوکسین‌ها اهمیت زیادی دارد پیدا کردن روش‌های علمی و سریع برای شناسایی و سم زدایی از مایکوتوکسین‌ها در غذای انسان و دام، به لحاظ اقتصادی اهمیت ویژه‌ای دارد.

رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی خراسان جنوبی عنوان کرد: تحقیقات اخیر نشان داده است که آسانترین، عملی‌ترین و ارزان‌ترین شیوه در کاهش بروز اختلالات مربوط به سموم قارچی یا جلوگیری از ورود این سموم در شیر و محصولات دامی، استفاده از مواد جاذب در خوراک است.

صباغ‌زاده افزود: این نوع افزودنی‌ها قبل از اینکه به عنوان مکمل خوراک دام طیور و آبزیان وارد بازار شوند باید از لحاظ میزان عناصر سنگین بررسی شوند و حتماً اثرات مفید تغذیه‌ای آنها در طی آزمایشات به اثبات برسند.

وی تصریح کرد: در انتخاب چنین محصولاتی باید بیشتر به کیفیت و مؤثر بودن آنها اهمیت داد و چنین محصولاتی باید از تولیدکنندگان معتبر و دارای مجوز خریداری شوند چراکه همه بنتونیت‌ها مناسب استفاده در تغذیه دام، طیور و آبزیان نیستند و حتماً باید از جوانب مختلف ارزیابی شوند.


منبع: تسنیم

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها